Середовище Flash, основні поняття


1.  Що таке Adobe Flash?
 Flash — продукт компанії «Macromedia» (з 2005 року — один з підрозділів «Adobe»), що дозволяє розробляти інтерактивні мультимедійні програми. Сфера використання Flash різна, це можуть бути ігри, веб-сайти, презентації, банери і просто мультфільми. При створенні продукту можна використати медіа, звукові та графічні файли, можна створювати інтерактивні інтерфейси та повноцінні веб-програми.
Adobe Flash — це середовище для створення застосунків під Flash платформу (Flash Platform), разом з нею існують і інші інструменти (середовища): Adobe Flex Builder, Flash Development Tool (FDT), та інші. Flash Platform Adobe Flex Builder

            Flash-Файли  мають розширення .swf і для перегляду вимагають наявності Adobe Flash Player, що може бути встановлений як плагін у браузер. Flash Player поширюється безплатно через сайт Adobe. Вихідні файли з розширенням .fla створюються в середовищі розробки Macromedia Flash, а потім компілюються в зрозумілий для Flash Player формат — .swf.
 
 В основі Flash лежить векторний морфінг, тобто плавне «перетікання» одного ключового кадру в іншій. Це дозволяє робити досить складні мультиплікаційні сцени, задаючи лише кілька ключових кадрів для кожного персонажа.
 
 Другий «кит» Flash'а — повна програмованість. Flash використовує мову програмування ActionScript, яка по синтаксисі є схожою із JavaScript. Остання версія мови (ActionScript 3.0) є повноцінною об'єктно-орієнтованою мовою.

2.  Історія виникнення
Технологія векторного морфінга застосовувалася задовго до Flash. У 1986 році була випущена програма Fantavision, що використала цю технологію. У 1990 році на цій технології була випущена гра Another World, а двома роками пізніше — Flashback. Історія Flash почалася у 1995, коли після придбання програми для анімації FutureSplash Animator, компанія Macromedia випустила вже власний продукт під назвою Flash. Спочатку це була програма для створення нескладної анімації, але після 4-ої версії і з появою вбудованої скриптової мови ActionScript, ця програма перетворилася у дійсно потужний продукт. Останньої на сьогоднішній день офіційною версією програми Adobe Flash CS4.
             
ActionScript — це скриптова мова програмуваня, що дозволяє запрограмовувати Adobe Flash-кліпи та додатки. ActionScript, як і JavaScript, базується на ECMAScript — стандарті скриптових мов, тому в обох мовах дуже схожий синтаксис. Але у той час, коли DOM JavaScript'а взаємодіє із вікном браузера, HTML-документами та формами, у ActionScript DOM працює із флеш-кліпами, які можуть включати анімацію, аудіо, відео, текст та обробку подій.
            Існують 3D рушії, що використовують як основу Flash. Їхня швидкість і якість роботи досить низька. Основна причина цього — неможливість використовувати засоби DirectX або OpenGL, тому виконується повна емуляція всіх 3D-алгоритмів. Немає підтримки апаратного прискорення, багатоядерних процесорів, що також знижує швидкість роботи рушія. Зараз відбувається деяке поліпшення в якості й швидкості роботи 3D, тому що сама Adobe включила застосування 3D-ефектів у новому Adobe Flash Player 10. Papervision3D(англ.) — Найвідоміший Open Source рушій. Векторне промальовування по трикутниках. Away3D(англ.) — Створений Олександром Задорожным з Києва на основі проекту Papervision3D. У цей момент — провідний Open Source рушій. Також векторне промальовування. Sandy(англ.) — У використанні ще простіший, ніж Papervision3D. Open Source. Також векторне промальовування. FFilmation AS3 Flash Isometric Engine(англ.) — Ізометричний рушій. Open Source. Infinity 3D Engine — рушій з динамічним BSP. Розробляється ентузіастом із Санкт-Петербурга Олексієм Романовим. Ігрова платформа Alternativa Platform(рос.) — Платформа для тривимірних ігор, розроблювана групою з Пермі. За флеш відповідає Антон Волков. Векторне промальовування по трикутниках. На даній платформі створена гра Танки Онлайн. ZenBullets Flash Isometric 3D Game Engine(рос.) — ізометрична ігрова платформа.
 

Недоліки.
 Головний недолік Flash-додатків — надмірна вимогливість до ресурсів процесора. Недостатня потужність комп'ютера може впливати на продуктивність операційної системи вцілому, або призвести до викривлення результатів роботи Flash-додатка, пов'язаних з відображенням анімації або підрахунком часу. Іноді це пов'язано з недоліками програмного забезпечення, відповідального за обробку Flash-компонентів, або низькою якістю самого Flash-додатка. Інший важливий недолік полягає в тому, що не завжди є можливість запустити Flash-додаток, або вона пов'язана з деякими труднощами (наприклад, необхідно встановити плагін або обновити його до останньої версії). Деякі користувачі (або системні адміністратори в рамках цілої мережі) відключають у налаштуваннях браузера можливість завантажувати контент, оброблюваний плагинами або, що завантажується у фреймах з метою інформаційної безпеки (у зв'язку з можливою загрозою з боку контенту, наприклад, перехоплення буфера обміну), економії системних ресурсів, або для порятунку від обридлої реклами. Це робить технологію в цілому ненадійною також для розробників, яким ніхто не гарантує, що веб-додаток на основі Flash буде взагалі відтворено. Тому Flash, в основному, використовується для написання ігор, невеликих напівінтерактивних анімацій і для красиво оформленої реклами, тобто в сфері розваг і дизайну. Для серйозних веб-додатків, де взаємодія з користувачем повинна бути без шкоди красі, звичайно використовується Javascript, або взагалі не використовуються ніякі технології крім тих, що 100% працюють (HTML, CGI). В Інтернеті можна знайти сайти, повністю оформлені у вигляді Flash-додатка (увесь контент, а також елементи навігації). Зазвичай це сайти, що присвячені іграм, дизайнерські студії, особисті сторінки та інші сайти, метою яких є вразити відвідувача красою й незвичайністю реалізації. Великі портали й інформаційні ресурси намагаються уникати використання Flash (за винятком вставки рекламних баннеров, неможливість виводу яких не викликає незручностей для користувачів). Використання Flash для розміщення текстової інформації перешкоджає її індексуванню пошуковими системами. Однак існує безліч способів розв'язати цю проблему. Одним зі способів розв'язку даної проблеми є використання тексту у форматі HTML, у футері сторінки.
 Запуск Macromedia Flash 8: Пуск, Усі програми, Macromedia, Macromedia Flash 8 Вікно Запуск

3.  Початок роботи у програмі.
            Новий документ Flash автоматично не буде створено. У вікні запуску передбачено дії: Open a Recent Item (Відкрити наявний елемент), Greate new (Створити), Greate From Template (Створити на основі шаблона) тощо. Можна також скористатися посиланнями на сайти онлайнової довідки.
 

Cтворення і збереження документа .
1.Відкрийте діалогове вікно New Document (Новий документ) командою File, New (Файл, Створити).
2. Виберіть тип документа Flash Document (документ Flash) на вкладці General (Загальні) та клацніть кнопку OK.
3. Виконайте команду File, Save (Файл, Зберегти). Відкриється вікно Save as (Зберегти як), де слід вказати ім'я файлу документа та папку, в якій він зберігатиметься і клацніть кнопку Зберегти.

4.  Огляд середовища .
Після створення документа Flash вигляд середовища програми зміниться: відобразиться робоче поле та часова шкала.
 

 Робоче середовище Macromedia Flash 8 містить такі основні елементи:



 Панелі інструментів Програма Macromedia Flash має більше десятка різноманітних панелей інструментів.


Панелі інструментів

5.   Дії з панелями інструментів.
 Всі панелі, окрім Панель Tools (Інструменти), можна згортати та розгортати клацанням рядку її заголовка. У верхньому правому куті розгорнутої панелі з'являється значок, за допомогою якого можна відкрити меню панелі. Панель або групу панелей можна закрити за допомогою команди Close panel group (Закрити групу панелей) меню панелі або контекстного меню. Відкрити певну панель можна скориставшись меню Windows (Вікно)


Робоче поле.
 Робоче поле нагадує модель театру: воно має сцену та лаштунки навколо неї.
Сцена – видима область презентації. Вона має вигляд чистого аркуша паперу, на якому розміщуються всі об'єкти презентації (стандартно – 550*400 пікселів і білий колір заливки). Ці параметри можна змінювати.
Лаштунки – сірі області навколо сцени. Тут можна розміщувати об'єкти, керувати ними, але для глядачів все це невидиме.


Часова шкала.
 Зверху над робочим столом міститься часова шкала – один із основних елементів середовища Flash. Вона відображає плин часу в презентації Flash.
1. Над часовою шкалою є лінійка, кожна поділка якої означає один кадр. Послідовності кадрів розташовуються на часовій шкалі зліва направо, так, як вони відображатимуться в часі.
 2. Часова шкала має головку відтворення, що вказує на поточний кадр. Під час руху головки вздовж часової шкали в робочому полі відображається вміст поточного кадру.
3. У нижній частині часової шкали розміщено три поля, що відображають номер поточного кадру, частоту кадрів, що вимірюється в кадрах за секунду, а також час, що минув від початку відтворення презентації.


Часова шкала


Керування відображенням презентації за допомогою часової шкали.
 Щоб вибрати певний кадр для перегляду і редагування, слід пересунути головку відтворення у відповідне положення на лінійці часової шкали.
            Рядкам часової шкали відповідають рівні елементів презентації. Кожен елемент презентації міститься на певному рівні.
Елемент розташований на верхньому рівні перекриває елементи, розташовані нижче.
Рівнів може бути як завгодно багато. Вони значно полегшують конструювання презентації, оскільки дають змогу поділити її елементи на групи, які можна відображати та редагувати окремо.
Часова шкала має два виміри: по вертикалі розташовано рівні елементів презентації, а по горизонталі – часові відрізки, тобто кадри.

6.  Рівні елементів презентації.
Часова шкала не лише відображає час у Flash-презентації, але й дає змогу впорядкувати вміст презентації за рівнями, яким на часовій шкалі відповідають рядки (зліва в рядку розміщено заголовок рівня, праворуч від заголовка – послідовність кадрів).


            У новому документі Flash створимо та перейменуємо два додаткові рівні, а потім видалимо один із них.
1.                Створіть новий документ Flash. У новому документі на часовій шкалі є лише один рівень. Він має назву Layer 1 (Рівень 1) .
2.                Змініть назву рівня: двічі клацніть його та введіть ім'я Перший.
3.                Додайте новий рівень, виконавши команду Insert Layer (Вставити рівень) контекстного меню заголовка рівня Перший. Буде створено новий рівень, що розміститься над попереднім. Змініть його ім'я на Тимчасовий.
4.                Додайте ще один рівень, клацнувши значок , розміщений у лівому нижньому куті часової шкали. Дайте новоствореному рівню ім'я Другий.
5.                Виділіть рівень Тимчасовий, клацнувши його заголовок і виділіть його, скориставшись значком , розміщеним у нижній частині часової шкали, або командою Delete Layer (Видалити рівень) контекстного меню рівня Тимчасовий.
6.                Збережіть презентацію у файлі з іменем вправа 9_2 командою File, Save as (Файл, Зберегти як) У результаті виконання описаних дій маємо два рівні: Перший і Другий.
7.                 Додайте до презентації ще три рівні та назвіть їх Третій, Четвертий, П'ятий. Розмістіть всі рівні на часовій шкалі у зворотному порядку: П'ятий, Четвертий, …, Перший.

 Закріплення нових знань
1. Adobe Flash це?
2. Що лежить в основі Flash?
3. Як проводиться створення і збереження документа Flash?
4. Які основні елементи містить робоче середовище Macromedia Flash 8?
5. Що таке сцена?
6. Що таке лаштунки?
7. Що відображає часова шкала?
8. Назвіть рівні елементів презентації?

Комментариев нет:

Отправить комментарий