Введення даних у таблиці. Форми


Формаце спеціальний об'єкт бази даних, створений розробником і призначений для зручного введення даних до таблиці чи відображення даних. У формах можна виводити дані з кількох зв'язаних таблиць. Можна також створювати форми, які забезпечують різне подання одних і тих самих даних. Такі різні види подання даних називають типами форм.
Типи форм:
  • повноекранна (у стовпчик) — дані полів розташовано у стовпчик, а підписи — збоку. Залежно від розташування підписів (у цьому офісі) автоформа має назву Стовпчик-підписи ліворуч або Стовпчик-підписи праворуч»;
  • стрічковадані полів розташовано в рядок, а блоки-підписи — згори. Автоформа (в данному офісному пакеті) має відповідну назву: Блоки-підписи згори. У цій формі кожний запис займає окремий рядок-стрічку. Такі форми дають можливість одночасно і зручно переглядати кілька записів. Для переміщення по списку записів, виведених на екран, використовують вертикальну смугу прокрутки, поле номера запису або кнопки переходу, розташовані в лівому нижньому куті форми.
  • таблична (як аркуш даних) — поля розташовано у вигляді звичайної таблиці бази даних. Як і попередній тип, дає можливість переглядати одночасно кілька записів. Різниця полягає в тому, що табличні подають лише вміст бази даних без растрових зображень, розмітки та ін.;
  • головна (основна) — з якої відкривають інші форми;
  • підпорядкованаяку відкривають з головної форми;
  • вільна таблицятаблиця, не обтяжена формою для заповнення;
  • діаграмаподає числові дані діаграмою. У LibreOffice Base 3.6.1 відсутня.
Монопольна формаформа, вікно якої є монопольним. Інакше кажучи, поки вікно діалогу цієї форми відкрите, неможливо активувати жодне інше з виведених на екран вікон СУБД.

Використання форм для введення та редагування даних має ряд переваг в порівнянні з використанням таблиць. При перегляді даних в режимі таблиці часто важко побачити всі поля окремого запису. Крім цього, форми дозволяють вибрати зручне розташування даних полів і забезпечити перегляд графічних об'єктів, які зберігаються у полях OLE — об'єктів.

Елементи керування — графічні елементи (поле, кнопка тощо) — розташовано у формі або звіті для керування поданням даних.

Правила роботи з формами:
  • перед створенням форми необхідно створити таблицю та описати її за допомогою програми керування джерелом даних. Власне на цьому етапі користувач задає: назви полів, типи даних, властивості полів;
  • форми можна подати таблицею або у вигляді картки;
  • найпростіше створити форму за допомогою майстра форм, що дає можливість швидко підібрати потрібні поля для форм;
  • форму можна відкрити в режимі редагування або в режимі заповнення;
  • у режимі редагування можно змінити зовнішній вигляд форми. В цьому режимі зручно розмістити поля, намалювати на формі малюнок, вставити колонтитули й виноски тощо;
  • у режимі заповнення можно відшукати в базі потрібні записи та подати їх на екрані, додати нові записи до бази та вилучити зайві.
Закріплення вивченого матеріалу
Примітка. Для виконання практичної роботи можна попередньо завантажити базу даних
1.odb. Працюючи з нею, учень зможе отримати не більше 9 балів за роботу. Або він за власним вибором самостійно створить базу даних з двома таблицями. Одна таблиця з назвою «Персоналії» має такі поля: ID, примітки, номер. Інша таблиця «Таблиця1» має такі поля: ID, прізвище, паспорт, адреса, посада. У таблиці подано 12 заповнених записів. В останньому випадку успішно виконавши завдання учень зможе отримати 12 балів».
  1. Завантажити у середовищі LibreOffice Base наявну базу даних 1.odb або створити власну згідно з проведеним інструктажем щодо виконання роботи.
  2. У програмному вікні LibreOffice Base клацнути мишкою по ярлику Форми, після чого клацнути по ярлику Використати помічника для створення форми.

Всі подальші кроки 1–8 робити у межах вікна діалогу Помічник форм 4 рази для створення 4 форм. Всі дії збігатимуться крім кроків 5 і 8 (див. нижче).
    • На кроці 1. Вибір поля по черзі вибрати всі поля і натискати кнопку переносу [>>],

щоб отримати такий результат вибору.


і натиснути кнопку Далі.
    • На кроці 2. Встановлення субформи виставити прапорець Додати субформу і натиснути кнопку Далі.

    • На кроці 3. Додати поля субформи

додати поле Примітки до субформи і натиснути кнопку Далі.


    • На кроці 4. Отримати об'єднані поля вибрати Перше об'єднане поле субформи — Примітки, Перше об'єднане головне поле форми — Serial Namber і натиснути кнопку Далі.

    • На кроці 5. Розташувати елементи керування:
      • встановити Розташування підписи — Вирівняти ліворуч;
      • вибрати Розташування головної форми і записати назву вибраного;
      • вибрати Розташування субформ натисканням кнопки, розташованої вниз-праворуч від кнопки вибору Розташування головної форми. Якщо такої кнопки немає, вибрати першу у рядку зліва;
      • натиснути кнопку Далі.
Далі подано 4 групи зображень, відділені горизонтальними лініями. У кожній групі по 3 таких зображення: вікно діалогу після зробленого вибору, вигляд головної форми, і субформи для зробленого вибору.











    • На кроці 6. Встановити джерела даних вибрати ... для вводу нових даних ... і натиснути кнопку Далі.

    • На кроці 7. Застосувати стилі вибрати Бежевий і Тривимірний вигляд. Натиснути кнопку Далі.

    • На кроці 8. Встановити назву у поле Назва форми ввести вибраний на кроці 5 вид Розташування головної форми. Редагуємо базу за потребою та натискаємо "Завершити".

  1. Зберегти модифіковану базу даних з назвою Ваше прізвище у теку, вказану вчителем.
  2. Закрити програмне вікно LibreOffice Base і повідомити вчителя про завершення роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий