Редактор векторної графіки Inkscape дозволяє створювати малюнки різної
складності та різного призначення — від значка або логотипу до дизайн-проекту.
Найчастіше при створенні необхідного малюнка ми працюємо з різними шарами,
елементами та об’єктами, створеними за допомогою інструментів програми
Inkscape. При створенні web-сторінок або інтерфейсу програм є необхідність у
великій кількості різних маленьких додаткових елементів — кнопок, значків,
аватарок. В програмі Inkscape ми можемо створювати необхідні нам малюнки
яскраво та реалістично.
Завдання. Намалювати об'ємний чупа-чупс у середовищі Inkscape.
Вказівки до виконання
У середовищі Inkscape натиснути клавіші Shift + Ctrl + D або використати вказівку меню Файл / Параметри документа… .
У середовищі Inkscape натиснути клавіші Shift + Ctrl + D або використати вказівку меню Файл / Параметри документа… .
У вікні діалогу Параметри
документа… на вкладці Сторінка вибирати формат сторінки.
Намалювати коло, використавши
інструмент Створення
кіл, еліпсів та дуг (F5) з натиснутою клавішею Ctrl.
Намалювати прямокутник, використавши інструмент Створення прямокутників і квадратів (F4).
Розмір прямокутника по ширині має бути трохи більшим від діаметру кола, а краї
— закруглетими. Закруглення кутів регулювати за допомогою круглих маркерів у
верхньому правому куті: потрібно потягнуть маркер униз, щоб заокруглити кути.
Вирівняти коло і прямокутник: виділіти обидва об'єкти й використати вказівку меню Об'єкт / Вирівняти і розставити… або натиснути клавіші Ctrl + Shift + A. У вікні діалогу Вирівняти і розставити…
Вирівняти коло і прямокутник: виділіти обидва об'єкти й використати вказівку меню Об'єкт / Вирівняти і розставити… або натиснути клавіші Ctrl + Shift + A. У вікні діалогу Вирівняти і розставити…
натиснути кнопки:
Центрувати за вертикальною віссю;
Центрувати на горизонтальній осі.
Примітка. Якщо навести на кнопку покажчик миші, то з'явиться підказка. Тому знайти потрібну кнопку нескладно.
Центрувати за вертикальною віссю;
Центрувати на горизонтальній осі.
Примітка. Якщо навести на кнопку покажчик миші, то з'явиться підказка. Тому знайти потрібну кнопку нескладно.
Об'єднати вирівняні об'єкти
вказівкою меню Контур / Об'єднати або натисканням клавіш Ctrl + K.
Заповнити фігуру градієнтним
заповненням:
·
натиснути клавіші Shift + Ctrl + F або
використати вказівку меню Об'єкт / Заповнення та штрих;
·
у вікні діалогу Заповнення та штрих на
закладці Заповнення задати радіальний градієнт.
За допомогою
інструменту Малювання
кривих Без'є чи прямих ліній (Shift + F6) намалювати лінію для
позначення контуру опуклості чупа-чупс. Лінія має містити три вузла: два
крайніх і один гладкий посередині. Використати інструмент Редагування
контурів за вузлами (F2) для надання кривій потрібної форми. Виділену
готову лінію продублювати вказівкою меню Зміни / Дублювати або
натисканням клавіш Ctrl + D і перемістити копію вниз.
Задати стиль обведення для
намальованої верхньої лінії:
·
виділити верхню лінію;
·
натиснути клавіші Shift + Ctrl + F або
використати вказівку меню Об'єкт / Заповнення та штрих;
·
на панелі Заповнення та штрих на закладці
Колір штриха задати Лінійний
градієнт.
Доведеться
додати нову опорну точку:
·
натиснути кнопку Редагування на панелі Заповнення
та штрих;
·
у вікні діалогу Редактор градієнтів
натиснути кнопку Додати опорну точку.
Їх
буде позначено ромбом і розташовано між крайніми точками. Якщо після вибору
типу заповнення не видно градієнту, потрібно клацнути по лінії, і він
з'явиться.
Для верхньої лінії колір внутрішньої опорної точки повинен бути білим, а колір крайніх точок — довільний, але абсолютно прозорий. Щоб змінити колір точки, потрібно вибрати (виділити) її і змінити колір у вікні діалогу Редактор градієнтів. Для нижньої лінії — все таке саме, лише тільки колір внутрішньої опорної точки чорний.
Для верхньої лінії колір внутрішньої опорної точки повинен бути білим, а колір крайніх точок — довільний, але абсолютно прозорий. Щоб змінити колір точки, потрібно вибрати (виділити) її і змінити колір у вікні діалогу Редактор градієнтів. Для нижньої лінії — все таке саме, лише тільки колір внутрішньої опорної точки чорний.
Намалювати
відблиск. Для цього намалювати нове коло у верхній правій частині чупа-чупс.
Використати вказівку меню Контур / Об'єкт у контур або натиснути клавіші
Ctrl + Shift + C. У намальованому колі будуть доступні чотири вузли. Потрібно
посунути нижній вузол трохи вгору, що б зробити коло хоча би приблизно таким,
як на малюнку нижче. Колір кола поки не має значення.
Намалювати ніжку чупа-чупс:
вибравши інструмент Створення
прямокутників і квадратів (F4), намалювати прямокутник, кути
закруглені, колір обведення чорний, стиль обведення Круглі кінці,
товщина пропорційно розміру чупа-чупс. Після того, як паличку буде намальовано,
використати вказівку меню Контур / Штрих у контур або натиснути клавіші Ctrl
+ Alt + C.
Зробити копію палички (Ctrl + D).
Заповнити копію палички лінійним градієнтом, створивши у ньому нову опорну
точку, колір якої буде білою, а колір крайніх точок — прозорим.
Створити ще одну копію палички (Ctrl
+ D). Заповнити її також лінійним градієнтом, але іншим. Це буде тінь від
кульки. Колір верхньої точки чорний, колір нижньої — прозорий. Тут також
потрібно буде створити проміжну опорну точку.
Отриманий результат записати у файл з назвою Ваше
прізвище у теку, вказану вчителем.
Додаткове завдання для самостійного виконання
Комментариев нет:
Отправить комментарий