Чинна
навчальна програма передбачає виконання індивідуальних і групових навчальних
проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика». Вони
є однією з найважливіших ділянок роботи в системі навчання інформатики.
Етапи виконання проектів
Етапи виконання проектів
- Визначення (ідентифікація) даних: усвідомлення умови завдання, правильне тлумачення і розрізнення понять, деталізація запитаннями.
- Пошук даних: формування стратегії розв’язування задачі, планування роботи, добір умов пошуку для розв’язування завдання, співставлення результатів пошуку з метою, здійснення пошуку даних в Інтернеті.
- Структурування зібраних даних.
- Інтеграція зібраних даних: порівняння і співставлення відомостей з різних джерел, вилучення невідповідних і неістотних відомостей і вчасне припинення пошуку.
- Оцінювання: правильний добір відомостей у базах даних, вибір ресурсів згідно зі сформульованими чи запропонованими критеріями.
- Створення розв'язання: врахування особливостей призначення підсумкового документа, добір і використаннч середовища опрацювання даних, стислий і логічно грамотний виклад, узагальнення даних, обґрунтування висновків.
- Подання результатів: пристосування повідомлення для конкретної аудиторії, створення підсумкового документа акуратно та презентабельно.
Навчальні
індивідуальні та групові проекти орієнтовані на самостійну роботу учнів —
індивідуальну, парну чи групову. У процесі виконання навчальних проектів буде
досягнуто і науково-дослідну мету, і навчальну мету: розширення і поглиблення
теоретичної бази знань учнів, надання результатам практичної значущості, їх
придатності до розв’язування повсякденних життєвих проблем, диференціація
навчання відповідно до запитів, нахилів і здібностей учнів. При виконанні роботи
учні самостійно ознайомлюються з додатковою навчальною та науковою
літературою, відомостями з інших джерел, зокрема з Інтернету, навчаються
аналізувати й критично оцінювати їх.
Етапи проектування та реалізації навчального проекту
Етапи проектування та реалізації навчального проекту
- Визначення мети проекту із зазначенням здатностей, знань, умінь, навичок, яких повинні набути учні в результаті роботи над проектом.
- Подання (опис) ситуацій, які дають змогу виявити одну чи кілька проблем з обговорюваної тематики.
- Висування гіпотез розв’язування виявленої проблеми («мозковий штурм»), обговорення й обґрунтування кожної з гіпотез.
- Обговорення методів перевірки прийнятих гіпотез у малих групах, обговорення можливих інформаційних джерел для перевірки висунутої гіпотези.
- Обговорення форми подання результатів.
- Пошук аргументів, які підтверджують чи спростовують гіпотезу (гіпотези).
- Захист проектів кожною групою та засвоєння інформації всіма учнями класу.
- Формулювання нових проблем.
4.
Ознайомлення з критеріями оцінювання
Критерії оцінювання виконання завдання
Критерії оцінювання виконання завдання
- Усвідомлено умову завдання, розпочато виконання завдання, визначено дані необхідні для розв'язання задачі — 1 бал.
- Сформульовано критерії відбору даних для пошуку — вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані — 2 бали.
- Правильно вказано ключові слова для пошуку потрібних відомостей — 1 бал.
- Правильно обирано засоби для розв'язування завдання та подання даних — правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень — 1 бал.
- Створено електронну таблицю для даних — 3 бали.
- Визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розташування інформації — 2 бали.
- Правильно зроблено й обґрунтовано висновки та рекомендації щодо поставленої задачі — 2 бали.
Критерії
аналізу підсумкових документів
(по 3 бали за кожний пункт)
(по 3 бали за кожний пункт)
- документ структуровано з метою підвищення переконливості висновків: правильний зміст і чітка, логічна структура;
- потрібні дані подано у вигляді, легкому для сприйняття й аналізу;
- вдало підібрано елементи оформлення (шрифт, тло, графіка), слайди презентації не перевантажено матеріалом);
- враховано призначення документа, у тому числі мова, грамотність, логічність побудови.
5.
Ознайомлення з переліком завдань, розподіл завдань
Перелік завдань для виконання індивідуальних і
групових навчальних проектів
(звіт подавати текстовим документом з порівняльними таблицями й діаграмами та презентацією).
(звіт подавати текстовим документом з порівняльними таблицями й діаграмами та презентацією).
- Яка кількість інформації є у
повідомленні: «Температура повітря 20°С», якщо напередодні передбачено, що
температура повітря буде змінюватися у такому діапазоні:
а) від 19°С до 22°С;
б) від 18°С до 25°С;
в) від 19°С до 20°С;
г) від 17°С до 20°С;
д) від 15°С до 22°С?
Тут і далі дробові значення температури до уваги не брати, тобто вважати, що покази термометра у градусах — цілі числа. Сформулювати (підібрати) завдання з використанням поняття інформації. - Дослідити, замірявши температуру протягом місяця, яка кількість інформації і якої є у повідомленні: «Температура повітря –2°С».
- Розробити свої правила кодування і декодування повідомлення. Записати таблицю (алгоритм) кодування.
- Порівняйте принципи кодування кольору в колірних моделях RGB, CMYK, HSB.
- За ціновими пропозиціями комп’ютерних магазинів визначити значення властивостей процесорів (чи інших складових апаратного забезпечення), які доступні на ринку комп’ютерів вашого регіону.
- Порівняти носії зовнішньої та внутрішньої пам’яті комп’ютера (у тому числі за ємністю та способами запису).
- Упорядкувати відомі вам носії даних за спаданням їх ємності.
- Проаналізувати за прайс-листами, як змінюється ціна сканерів залежно від зміни значень їх основних властивостей. Підібрать найкращу модель за співвідношенням «ціна-якість».
- Порівняти значення властивостей сучасних струменевих і лазерних кольорових принтерів. Які переваги і недоліки цих пристроїв?
- Обґрунтувати економічну доцільність придбання для потреб школи струменевого або лазерного принтера залежно від кількості сторінок формату А4 з наповненням до 5%, які друкують у школі за рік.
- Дослідити перспективність технологій друкарських пристроїв і порівняти їх.
- Дослідити причини того, чому, незважаючи на низьку якість друку, шум і невисоку швидкість, матричні принтери не знімають з виробництва, а ціна деяких їх моделей вища за ціну струменевих принтерів.
- Знайти інформацію про сучасне мультимедійне обладнання: відеопрезентори, інтерактивні дошки, засоби віртуальної реальності. Дослідити можливість їхнього використання в школі.
- Провести комплексне дослідження властивостей ЕОМ (елементна база, швидкодія, програмне забезпечення, ємність внутрішньої пам’яті, зовнішні пристрої) для різних поколінь ЕОМ.
- Дослідити долі видатних жінок-програмістів. Створити карту запитів, список адрес сайтів, де б ви могли відслідковувати цю інформацію. Дослідити, що саме вплинуло на їх захоплення.
- Порівняти операційні системи Windows, Linux, Unix, MacOS, Netware, Palm OS та інші (окремо).
- Порівняти ОС родини Windows.
- Дослідити різницю між стандартною та повною перевіркою жорсткого диску. В яких випадках необхідна повна перевірка.
- Порівняти характеристики найпоширеніших форматів текстових документів.
- Дослідити приховані символи. Дати пояснення їх застосування.
- Дослідити принципи роботи із закладками вікна діалогу. Наприклад, як відмовитись від щойно зроблених змін.
- Створити відеокліп (розробити сценарій, підібрати відео, фото й текстову інформацію, втілити сценарій) «Моя Україна», «Мій край», «Моє місто (село)», «Моя вулиця», «Мій клас», «Моя школа», «Мій домашній улюбленець» тощо.
- Дослідити вплив додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами на сприйняття поданого матеріалу.
- Порівняти програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа.
- Дослідити способи створення презентації.
- Дослідити питання про сфери використання комп’ютера.
- Дослідити питання про перспективи розвитку комп’ютерів.
- Дослідити доречність і вплив анімаційних ефектів на сприйняття матеріалу презентації.
- Дослідити вплив на сприйняття матеріалу презентації різних способів переходу між слайдами.
- Дослідити можливі причини вибору геометричних фігур для зображення базових алгоритмічних структур.
- Назвати й дослідити щонайменше 5 переваг структурної побудови алгоритмів.
- Глибше (порівняно з вивченим на уроці) дослідити питання про психологічні особливості сприйняття різних кольорів людиною. Яким чином це повинні враховувати дизайнери сайтів?
- Переформулювати щонайменше 20 відомих прислів’їв у версії для фахівців з інформаційних технологій.
- Описати алгоритми поведінки у
таких чи схожих випадках:
а) ви застряли в ліфті;
б) ви відчули запах газу в квартирі;
в) ви заблукали в лісі;
г) ви відчули дим у кімнаті;
ґ) захиталася люстра;
д) ви пошкодили артерію або вену;
е) у сусідів почалася пожежа.
Комментариев нет:
Отправить комментарий