Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об'єктів

Переміщення, масштабування, обертання, групування, вирівнювання, копіювання та клонування об'єктів

На минулому уроці ми розглядали, у відео, переміщення, масштабування та обертання тривимірних об’єктів. Сьогодні розглянемо: групування, вирівнювання, копіювання та клонування тривимірних об’єктів.

Для виділення, групування об’єктів, додавання, вилучення та переміщення їх з груп, копіювання та клонування програма Blender надає декілька інструментів:

  • Команди меню Об’єкт;
  • Контекстне меню;
  • “Гарячі” клавіші;
  • Панель Структуратор

 

Виділення об’єктів

Виділити один об’єкт

  •  Клацнути на об’єкт лівою кнопкою миші (ЛКМ)

Або

  • Клацнути на ім’я об’єкта в панелі Структуратор

 

Виділити декілька сусідніх об’єктів

  • Виділити об’єкти на сцені протягуванням (рамочкою) ;

Або

  • Виділити об’єкти протягуванням в панелі Структуратор.

 

Виділити декілька Несусідніх об’єктів

  • Клацнути на кожен потрібний об’єкт на сцені, утримуючи натиснутою клавішу Shift;

Або 

  • Клацнути на кожен потрібний об’єкт на панелі Структуратор, утримуючи натиснутою клавішу Shift.

 

Виділити всі об’єкти сцени

  • Натиснути клавішу A (англійська).

 

Групування об’єктів

  • Групи об’єктів в програмі Blender називаються колекціями.
  • Групування об'єктів здійснюється безвідносно до будь-якого виду відношень між ними. 
  • Групування використовується для логічного організування вашої сцени або полегшення створення прикріплення або зв'язування між файлами або сценами. 
  • Команди для роботи з групами об’єктів знаходяться в меню Object - Group (Об’єкт - Колекція).
  • Також для роботи з групами зручно користуватись панеллю Структуратор.
  • Один об’єкт може входити до складу декількох груп.
  • Об’єкти можна додавати до груп, видаляти з груп, переміщувати з одніє групи в іншу.
  • На відміну від векторного редактора, всю групу об’єктів не можна виділити, просто клацнувши на одному з об’єктів групи.

 

Створення групи об'єктів

  1. Клацнути правою кнопкою миші (ПКМ) в порожньому місці панелі Структуратор;
  2. В контекстному меню вибрати команду Нова колекція.

 

Перейменування групи об’єктів

  1. В панелі Структуратор двічі клацнути лівою кнопкою миші (2ЛКМ) на назву колекції;
  2. Введіть нове ім’я колекції;
  3. Натиснути Enter, або клацнути в порожньому місці. 

 

Додавання об'єктів до існуючої групи

  1. Виділити об’єкт.
  2. Об’єкт - Колекція - Пов’язати у колекцію (Shift+M).
  3. У списку, що з'явився, обрати потрібну колекцію.

Або 

  • В панелі Структуратор перетягнути назву потрібного об’єкта на назву відповідної колекції.

 

Додавання об’єктів до нової групи

  1. Виділити об’єкти;
  2. Натиснути Shift+M;
  3. У списку, що з'явився, обрати + New Collection;
  4. Увести ім’я нової колекції;
  5. Клацнути на кнопку Гаразд.

 

Виділення елементів однієї групи 

  1. Виділити один з об’єктів групи.
  2. Object - Select Grouped - Group  (Вибір -  Вибрати згруповане - Колекція) (Shift + G).
  3. Якщо виділений об’єкт належить декільком групам - з’явиться список груп, серед яких обрати потрібну. 

 

Видалення об'єктів із груп

Якщо з групи видаляти об’єкти, які більше не належать жодній з груп - ці об’єкти буде видалено.

  1. Виділити об’єкт/об'єкти групи;
  2. Object (Об’єкт) - Group (Колекція) - Обрати потрібну команду:
    • Remove From Collection (Ctrl+Alt+G) - Видалити з однієї групи
    • У списку, що з'явиться, обрати колекцію, з якої потрібно видалити об’єкт.

Або

    • Remove From All Collections (Shift+Ctrl+Alt+G) - Видалити з усіх груп (фактично, видалення об’єкта). 

 

Переміщення об’єкта в іншу групу

  1. Виділити об’єкт/об'єкти групи;
  2. Object (Об’єкт) - Group (Колекція) - Перемістити у Колекцію (M)
  3. У списку, що з'явився, обрати колекцію, в яку потрібно перемістити об’єкт. 

 

Вирівнювання об’єктів

Вирівнювання об'єктів використовується для більш точного їх розміщення.

 

Вирівнювання об’єктів відносно ліній сітки

  1. Виділити об’єкт/об’єкти;
  2. Об’єкт - Підхоп - Selection to Grid;
  3. Об’єкт розміститься по центру відносно найближчих ліній сітки по всіх осях. 

 

Вирівнювання об’єктів відносно 3D-курсора

3D-курсор - це коло з хрестиком, що за замовчуванням знаходиться на перетині вісей X, Y, Z. 3D-курсор можна переміщувати. За допомогою 3D-курсора можна вказувати місце появи нового об'єкта, або місце для вирівнювання існуючих об'єктів.

  1. Виділити об’єкт/об’єкти;
  2. Об’єкт - Підхоп - Selection to Cursor
  3. Об’єкт переміститься в місце знаходження 3D-курсора таким чином, що центр об’єкта буде співпадати з центром 3D-курсора.

 

Вирівнювання об’єктів відносно центру інших об’єктів

  1. Виділити об’єкт/об’єкти, які потрібно вирівняти;
  2. Додати до виділення об’єкт, відносно центру якого потрібно вирівняти виділені об’єкти;
  3. Об’єкт - Підхоп - Selection to Active
  4. Об’єкт переміститься таким чином, що його центр буде співпадати з центром останнього виділеного об’єкта.

 

Копіювання та клонування об’єктів

Копіювання об’єктів

  1. Виділити об’єкт/об’єкти;
  2. Об’єкт - Копіювати об’єкти (Ctrl+C)
  3. Об’єкт - Вставити об’єкти (Ctrl+V)
  4. Перемістити скопійований об’єкт в потрібне місце 

Клонування (дублювання) об’єктів на відміну від копіювання одразу створює копію об’єкта, яку одразу ж можна перемістити в потрібне місце.

 

Види клонування:

  • звичайне - клон є самостійним об’єктом і не залежить від батьківського об’єкта (окрім матеріалів)
  • пов’язане - створена копія залежить від батьківського об’єкта: при зміні геометрії батьківського об’єкта, геометрія клону змінюється пропорційно. При чому змінити можна геометрію лише батьківського об’єкта. Незалежними залишаються блоки даних про положення, обертання та розміри об'єкта.

 

Звичайне клонування об’єктів

  1. Виділити об’єкт/об’єкти;
  2. Об’єкт - Дублювати об’єкти (Shift +D)
  3. Перемістити скопійований об’єкт в потрібне місце.

 

Пов’язане клонування об’єктів

  1. Виділити об’єкт/об’єкти;
  2. Об’єкт - Дублювати пов’язано (Alt +D)
  3. Перемістити скопійований об’єкт в потрібне місце.

 

 

 Пропоную переглянути відео "Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об'єктів"



Комментариев нет:

Отправить комментарий