Переміщення, масштабування, обертання, групування, вирівнювання, копіювання та клонування об'єктів
На минулому уроці ми розглядали, у відео, переміщення, масштабування та обертання тривимірних об’єктів. Сьогодні розглянемо: групування, вирівнювання, копіювання та клонування тривимірних об’єктів.
Для виділення, групування об’єктів, додавання, вилучення та переміщення їх з груп, копіювання та клонування програма Blender надає декілька інструментів:
- Команди меню Об’єкт;
- Контекстне меню;
- “Гарячі” клавіші;
- Панель Структуратор
Виділення об’єктів
Виділити один об’єкт
- Клацнути на об’єкт лівою кнопкою миші (ЛКМ)
Або
- Клацнути на ім’я об’єкта в панелі Структуратор
Виділити декілька сусідніх об’єктів
- Виділити об’єкти на сцені протягуванням (рамочкою) ;
Або
- Виділити об’єкти протягуванням в панелі Структуратор.
Виділити декілька Несусідніх об’єктів
- Клацнути на кожен потрібний об’єкт на сцені, утримуючи натиснутою клавішу Shift;
Або
- Клацнути на кожен потрібний об’єкт на панелі Структуратор, утримуючи натиснутою клавішу Shift.
Виділити всі об’єкти сцени
- Натиснути клавішу A (англійська).
Групування об’єктів
- Групи об’єктів в програмі Blender називаються колекціями.
- Групування об'єктів здійснюється безвідносно до будь-якого виду відношень між ними.
- Групування використовується для логічного організування вашої сцени або полегшення створення прикріплення або зв'язування між файлами або сценами.
- Команди для роботи з групами об’єктів знаходяться в меню Object - Group (Об’єкт - Колекція).
- Також для роботи з групами зручно користуватись панеллю Структуратор.
- Один об’єкт може входити до складу декількох груп.
- Об’єкти можна додавати до груп, видаляти з груп, переміщувати з одніє групи в іншу.
- На відміну від векторного редактора, всю групу об’єктів не можна виділити, просто клацнувши на одному з об’єктів групи.
Створення групи об'єктів
- Клацнути правою кнопкою миші (ПКМ) в порожньому місці панелі Структуратор;
- В контекстному меню вибрати команду Нова колекція.
Перейменування групи об’єктів
- В панелі Структуратор двічі клацнути лівою кнопкою миші (2ЛКМ) на назву колекції;
- Введіть нове ім’я колекції;
- Натиснути Enter, або клацнути в порожньому місці.
Додавання об'єктів до існуючої групи
- Виділити об’єкт.
- Об’єкт - Колекція - Пов’язати у колекцію (Shift+M).
- У списку, що з'явився, обрати потрібну колекцію.
Або
- В панелі Структуратор перетягнути назву потрібного об’єкта на назву відповідної колекції.
Додавання об’єктів до нової групи
- Виділити об’єкти;
- Натиснути Shift+M;
- У списку, що з'явився, обрати + New Collection;
- Увести ім’я нової колекції;
- Клацнути на кнопку Гаразд.
Виділення елементів однієї групи
- Виділити один з об’єктів групи.
- Object - Select Grouped - Group (Вибір - Вибрати згруповане - Колекція) (Shift + G).
- Якщо виділений об’єкт належить декільком групам - з’явиться список груп, серед яких обрати потрібну.
Видалення об'єктів із груп
Якщо з групи видаляти об’єкти, які більше не належать жодній з груп - ці об’єкти буде видалено.
- Виділити об’єкт/об'єкти групи;
- Object (Об’єкт) - Group (Колекція) - Обрати потрібну команду:
- Remove From Collection (Ctrl+Alt+G) - Видалити з однієї групи
- У списку, що з'явиться, обрати колекцію, з якої потрібно видалити об’єкт.
Або
- Remove From All Collections (Shift+Ctrl+Alt+G) - Видалити з усіх груп (фактично, видалення об’єкта).
Переміщення об’єкта в іншу групу
- Виділити об’єкт/об'єкти групи;
- Object (Об’єкт) - Group (Колекція) - Перемістити у Колекцію (M)
- У списку, що з'явився, обрати колекцію, в яку потрібно перемістити об’єкт.
Вирівнювання об’єктів
Вирівнювання об'єктів використовується для більш точного їх розміщення.
Вирівнювання об’єктів відносно ліній сітки
- Виділити об’єкт/об’єкти;
- Об’єкт - Підхоп - Selection to Grid;
- Об’єкт розміститься по центру відносно найближчих ліній сітки по всіх осях.
Вирівнювання об’єктів відносно 3D-курсора
3D-курсор - це коло з хрестиком, що за замовчуванням знаходиться на перетині вісей X, Y, Z. 3D-курсор можна переміщувати. За допомогою 3D-курсора можна вказувати місце появи нового об'єкта, або місце для вирівнювання існуючих об'єктів.
- Виділити об’єкт/об’єкти;
- Об’єкт - Підхоп - Selection to Cursor
- Об’єкт переміститься в місце знаходження 3D-курсора таким чином, що центр об’єкта буде співпадати з центром 3D-курсора.
Вирівнювання об’єктів відносно центру інших об’єктів
- Виділити об’єкт/об’єкти, які потрібно вирівняти;
- Додати до виділення об’єкт, відносно центру якого потрібно вирівняти виділені об’єкти;
- Об’єкт - Підхоп - Selection to Active
- Об’єкт переміститься таким чином, що його центр буде співпадати з центром останнього виділеного об’єкта.
Копіювання та клонування об’єктів
Копіювання об’єктів
- Виділити об’єкт/об’єкти;
- Об’єкт - Копіювати об’єкти (Ctrl+C)
- Об’єкт - Вставити об’єкти (Ctrl+V)
- Перемістити скопійований об’єкт в потрібне місце
Клонування (дублювання) об’єктів на відміну від копіювання одразу створює копію об’єкта, яку одразу ж можна перемістити в потрібне місце.
Види клонування:
- звичайне - клон є самостійним об’єктом і не залежить від батьківського об’єкта (окрім матеріалів)
- пов’язане - створена копія залежить від батьківського об’єкта: при зміні геометрії батьківського об’єкта, геометрія клону змінюється пропорційно. При чому змінити можна геометрію лише батьківського об’єкта. Незалежними залишаються блоки даних про положення, обертання та розміри об'єкта.
Звичайне клонування об’єктів
- Виділити об’єкт/об’єкти;
- Об’єкт - Дублювати об’єкти (Shift +D)
- Перемістити скопійований об’єкт в потрібне місце.
Пов’язане клонування об’єктів
- Виділити об’єкт/об’єкти;
- Об’єкт - Дублювати пов’язано (Alt +D)
- Перемістити скопійований об’єкт в потрібне місце.
Пропоную переглянути відео "Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об'єктів"
Комментариев нет:
Отправить комментарий