Створення простої комп'ютерної публікації на базі шаблону


Шаблонце документ, який використовують як основу для створення інших публікацій. Він визначає зовнішній вигляд публікації та її структуру, тобто містить певні стилі форматування, зображення, таблиці, об'єкти та іншу інформацію. Якщо не задано інший шаблон, усі публікації створюють на основі усталеного шаблону.

Створюють шаблон аналогічно тому, як створюють звичайний документ. В готовому документі текстові і графічні блоки заповнено відповідно текстом і графікою. У шаблоні блоки розташовано саме там, де планують їх найчастіше використовувати. Але при цьому всі блоки порожні.

На початку створення публікації потрібно визначити, з якою метою буде створено публікацію, та скласти її план. Але у подальшому можна вносити зміни, отримавши уточнення щодо аудиторії, на яку розраховано публікацію. Шаблон, запозичений з програмного забезпечення (у тому числі, створеного на іншій платформі) чи створений власноруч, задає лише початковий план, а не остаточну редакцію документу.

Використання шаблонів істотно полегшує створення документів, зменшує витрати робочого часу.
Закріплення вивченого матеріалу
Завантажити середовище ScribusPortable. Наразі радимо вибрати за мову інтерфейсу російську як найближчу з доступних, бо українську локалізацію ще не завершено.



При першому запуску програми буде відкрито вікно діалогу для налаштувань нового документа.

Завантажити попередньо створений шаблон публікації, перейшовши на закладку Открыть существующий.


Ознайомитися з шаблом публікації, який розраховано на дві сторінки.


Пересвідчитися, що по закінченню практичної роботи з поданого шаблону можна досягнути такого остаточного вигляду публікації.
Аркуш1 


Аркуш2

Завантажити текстовий файл з інформацією для наповнення публікації.

Скопіювати текстову інформацію у відповідні текстові блоки
згідно з поданим вище зображенням кінцевого вигляду. У шаблоні публікації розділи для введення тексту позначено прямокутниками з червоними сторонами.


Для редагування тексту необхідно навести вказівник миші на потрібне поле, натиснути праву кнопку миші. У діалоговому вікні вибрати Изменить текст


або натиснути клавіші Ctrl + T. Буде відкрито вікно редактора тексту Story Editor, куди й потрібно перенести текстову інформацію. Для зміни кольору тексту потрібно виділити цей текст і обрати з випадного списку потрібний колір.


Пересвідчитися, що по закінченню роботи з текстом можна досягнути такого вигляду публікації.
Аркуш1 

Аркуш2 


У шаблоні публікації розділи для редагування зображення позначено прямокутниками з червоними сторонами та двома діагоналями по середині.


Для редагування зображення необхідно навести вказівник миші на відповідний блок, натиснути праву кнопку миші й у контексному меню обрати Вставить изображение


або натиснути клавіші Ctrl + I. Після цього вибрати малюнок і натиснути кнопку ОК


Для редагування зображень потрібно навести вказівник на малюнок, натиснути праву кнопку миші й у контексному меню обрати вказівку Вписать изображение в блок


Активувавши потрібний блок (наведенням вказівника з подальшим натисканням лівої кнопки миші), скоригувати розміри блоку малюнка стисканням або розтягуванням до необхідних розмірів.

Перевірити публікацію щодо наявності помилок, використавши вказівку меню Файл / Просмотреть печать


або натиснувши клавіші Ctrl + Alt +P.
Виправити помилки у разі їхньої наявності


та зробити повторну перевірку.
Зберегти публікацію з назвою Ваше прізвище у форматі .sla у теку, вказану вчителем, використавши вказівку меню Файл / Сохранить как…


або натиснувши клавіші Ctrl + Shift + S.
Повідомити про завершення роботи вчителя.

Домашнє завдання
Створити листівку з інформацією про школу на основі шаблону на вибір з колекції програми ScribusPortable за допомогою вкладки Файл / Создать из шаблона /Буклеты.

Комментариев нет:

Отправить комментарий