Знайомство з середовищем програмування

 Чому Python?

Якщо комп'ютер задовольняє ваші вимоги, то напевно, не обов'язково знати програмування. Але якщо раптом виявиться, що для здійснення своїх задумів немає відповідного програмного забезпечення, чи те, що є в наявності, не задовольняє ваші запити, єдиний вихід - написати свій власний додаток. Ймовірно, ця ідея і привела людство до нових і значних проривів у програмуванні та появі більш якісних програм.
Python - інтерпретована мова програмування: вихідний код частинами перетворюється в машинний в процесі виконання спеціальною програмою - інтерпретатором.
Python характеризується ясним синтаксисом. Читати код на цій мові програмування досить легко, тому що в ньому мало допоміжних елементів, а правила мови змушують програмістів робити відступи. Зрозуміло, що добре оформлений текст з малою кількістю відволікаючих елементів читати і розуміти легше.

Історія Python
Python був розроблений у кінці 1989 року Гвідо ван Россумом під час різдвяних канікул. Він обожнював телевізійну передачу Monty Python's Flying Circus (Літючий цирк Монти Пайтона), і коли прийшов час давати назву своїй мові, він обрав ім'я Python.
У 1991 році після досліджень та експериментів у вузькому колі друзів і колег по роботі Python був представлений на суд широкого загалу. На відміну від інших мов програмування, Python не тільки поширюється безкоштовно, але й не має абсолютно ніяких обмежень в умовах застосування. Програмісти також можуть моделювати мову, не повідомляючи про це автора.
Користувачі Python створили неформальну організацію, що підтримує та поширює застосування додатків на Python. Ця організація називається PSA (Python Software Activity). Вона об'єднує більш ніж 300 осіб та 30 підприємств та існує в основному на пожертви. Членство не є обов'язковим, аби ви любили Python.
У 1998 році був створений консорціум, що відповідає за підтримку та розвиток мови Python. Корпоративні члени консорціума виділили кошти для Гуідо ван Россума, щоб він продовжував роботу над Python (і ні над чим іншим), а також знайшов наступника до того часу, коли у нього зникне бажання чи сили керувати розвитком Python.

Отже, крім простоти у вивченні, можна виділили ще ряд особливостей мови Python:
1)      Гнучкість. Можна сказати, що Python буде працює на будь-якій платформі. Його попередньо відкомпільовані коди доступні для більшості операційних систем.
2)      Розширюваність. Програмісти можуть моделювати мову, дописуючи цілі частини, бібліотеки.
3)      Повільний час виконання програм. Такий недолік є в усіх інтерпретованих мовах.

 Встановлення Python в ОС Windows
Встановлення Пітона в ОС Windows є простим. Досить мати інсталяцію, (ЗАВАНТАЖИТИ - це версії 2.2, що встановлена на шкільних комп'ютерах). Запустіть її на своїй машині; вкажіть папку, в яку інтерпретатор має бути встановлений. Далі програма запитає, чи потрібно зберігати резервні копії замінюваних файлів. Якщо ви встановлюєте Пітон вперше, то відзначте варіант "No, do not make backups". Наступний крок - вибір встановлюваних компонентів. Краще включити встановлення всього, що пропонується (зокрема, документацію). Повний комплект займає на жорсткому диску приблизно 20 мегабайт. Нарешті, потрібно задати назву групи для головного меню. Можна просто натиснути "Next". Програма покаже зведену інформацію про те, що і куди буде встановлено. Ще раз натискайте "Next" і чекайте закінчення. Натискайте "Finish" для виходу з програми встановлення.
Після вище перерахованих дій в головному меню ОС з’явиться папка пайтон з відповідними модулями. Нас будуть цікавити два з них, це python Х.Х та IDLE
  
Перший крок у Python
Настав час запустити інтерпретатор Пітона і написати першу програму.
Існує два способи використання інтерпретатора: командний режим і режим виконання програм з файлів. Якщо в командному рядку інтерпретатора Пітона ви наберете команду, то інтерпретатор одразу виведе результат її виконання. Такий режим називається  інтерактивним.
       ІНТЕРАКТИВНІСТЬ - від англ. interaction - обмін діями, взаємодія.
У широкому розумінні для об'єктів інтерактивність - це стан постійно перебувати у взаємозв'язку з іншими об'єктами, це залежність від різних станів інших об'єктів.
       Інтерактивність для кожного індивідуума, перебуваючи в одному місці, отримувати інформаційні потоки з безлічі різних джерел і реагувати якимось дієвим (конкретним, але не завжди одноманітним) чином на них.
       На телебаченні дуже часто використовують інтерактивні ігри та опитування з використанням телефонного зв'язку.
       Ведуча каже: «А зараз інтерактивна гра з телеглядачами. Подзвонивши за телефоном ... і відповівши на декілька запитань про ..., Ви можете виграти приз», а десь біжить стрічка, де маленькими літерами прописується вартість хвилини розмови і плата за з'єднання. Наскільки варто приймати участь у цих іграх вирішує кожен сам. На думку автора курсу, чи отримує приз хоча б хтось - це велике питання, а от гроші витратять всі, хто набере номер.
       Але справа не в тому, розберемося в чому полягає інтерактивність. Ведуча розпочинає гру, ви дзвоните, вам задають питання, ви думаєте і даєте свій варіант відповіді, якщо він правильний, вам задають наступне запитання і ситуація повторюється, якщо ж ваш варіант неправильний, ви програли, з вами прощаються. Відбувається взаємодія між ведучою і тим, хто додзвонився.
       Ми  будемо розглядати подібну взаємодію, але між користувачем (програмістом) та інтерпретатором мови Python:
-        користувач пише команду, передає її на виконання;
-      інтерпретатор намагається перекласти введене, якщо спроба вдала, команда виконується і на екрані ми бачимо результат виконання, якщо спроба виявилась не вдалою, на екрані відображається повідомлення про помилку;
-      користувач бачить повідомлення на екрані, реагує на його, змінюючи команду чи дописуючи нову;
-        інтерпретатор знову починає роботу;
-        далі реакція користувача, потім інтерпретатора ...
       Отже, під інтерактивністю ми будемо розуміти здатність системи, без участі людини, активно і різноманітно реагувати на дії користувача.
У інтерактивному режимі запрошення введення наступної команди виводиться у вигляді первинного запрошення, зазвичай, три знаки "більше" (>>>); для продовження введення рядків видається вторинне запрошення (...).
У стандартний комплект постачання Пітона входить інтегроване середовище розробки IDLE, в якому редагувати програми буде набагато зручніше, ніж в простому текстовому редакторові. IDLE написане на Пітоні. IDLE так само має вбудовану систему відлагодження (процес пошуку  помилок).
У операційній системі Windows для виклику інтерпретатора досить в меню "Пуск > Програми > Python 2.2 > IDLE" викликати середовище розробки IDLE. Інтерпретатор друкує вітальне повідомлення, констатуючи його номер версії і зауваження про авторське право, перед видачою першого запрошення:
Python 2.2 (#28, Dec 21 2001, 12:21:22) [MSC 32 bit (Intel)] on win32
Type "copyright", "credits" or "license" for more information.
IDLE 0.8 -- press F1 for help
>>> print "Hello world!"
Hello world!














Запрошення інтерпретатора >>> означає, що він готовий виконувати команди. Ми набрали команду print "Hello world!", тобто дали вказівку вивести на екран рядок "Hello world!", і в наступному рядку інтерпретатор вивів те, що ми просили.
При роботі з інтерактивними оболонками або в процесі організації взаємодії програми з користувачем («діалогу») для введення чисел і, відповідно, визначення значень змінних будем використовувати функції input ( ) та raw_input ( ).
Якщо в стрічці використовуються символи кирилиці, то потрібно заздалегідь вказати кодову таблицю: # -*- coding: utf-8 -*-.
Є загальне правило - спочатку треба навчитися тому, як виходити з якоїсь ситуації, системи, програми, перед тим, як робити ще щось. Щоб завершити роботу з інтерпретатором Python, у Windows можна скористатися комбінацією клавіш Ctrl+Z.

Комментариев нет:

Отправить комментарий