Автоматизоване створення змісту документа

Зміст — перелік назв складових документа з вказанням сторінок — допомагає орієнтуватися у документі, виділити головне і зосередитися на вивченні найцікавішого чи найважливішого. Найкраще розташувати зміст на початку документа й починати перегляд документа саме з нього.

Автоматичне створення змісту особливо зручно використовувати при роботі з великими документами. Власне створення змісту здійснюють за секунди, якщо попередньо (при створенні) документ структуровано належним чином.

Заголовок — назва структурного елемента документа (частини, розділу, підрозділу, параграфу).

На етапі структурування документа заголовок можна створити таким чином:
  1. Виділити текст — назву елемента структури документа.
  2. У полі Стиль, зазвичай розташованому ліворуч від поля Шрифт, у якому вказано гарнітуру, вибрати потрібний рівень заголовку з випадного меню.

     Алгоритм створення змісту
  1. Задати структуру документа, тобто відповідні частини тексту означити як заголовки певного рівня.
  2. Встановити вказівник там, де потрібно розташовувати зміст.
  3. Використати вказівку меню Вставка / Покажчики та таблиці / Покажчики та таблиці.
  1. У вікні діалогу Вставити зміст/покажчик перейти на вкладку Вигляд
і зробити таке:
    • вибрати Зміст у полі Вигляд;
    • встановити мітку Попередній перегляд для перегляду результату змісту;
    • у полі Створити покажчик / Включати до рівня задати кількість рівнів змісту (які буде відображено у змісті);
    • у полі Створити покажчик / Для вибрати Весь документ;
    • натиснути кнопку Гаразд, щоб підтвердити створення змісту.
Зміст буде вставлено в документ.


Задана таким чином кількість рівнів для відображення у змісті не має пере­вищувати наявну кількість стилів заголовків.

Оновлення змісту потрібно робити після зміни розташування заголовків внаслідок редагування документа. Для цього потрібно розташувати вказівник у полі змісту, викликати контекстне меню і вибрати Оновити покажчик.

Додавання змісту і покажчиків вимагає попередньої установки властивостей тексту, що виступатиме як заголовок у змісті. Зазвичай це назва структурного елементу тексту. Для цього можна натиснути кнопку Стилі і форматування на панелі інструментів Форматування, щоб викликати панель Стилі та форматування.
Виділивши потрібний текст, можна задати йому рівень заголовка. Після того, як буде відмічено відповідні розділи й параграфи документа, текст буде повністю відформатовано, можна скористатися Вставка / Покажчики та таблиці / Покажчики та таблиці щоб вставити відповідний зміст (зміст) на початку документа.

Перегляд структури документа за змістом здійснюють за допомогою вказівки меню Перегляд / Навігатор

                        

Покажчик відображає приналежність одних елементів документа до інших елементів документа.

Види покажчиків середовища LibreOffice Writer (після назви подано зображення вікна діалогу Вставити зміст/покажчик):
  • зміст;
  • алфавітний покажчик;
  • список ілюстрацій;
  • список таблиць;
  • список об'єктів;
  • бібліографія;

  • визначений користувачем.
Можна створити будь-яку кількість визначених користувачем покажчиків.

Алгоритм створення покажчика, визначеного користувачем.
  1. Виділити слово або слова, які потрібно додати до покажчика.
  2. Використати вказівку меню Вставка / Покажчики і таблиці / Елемент,
щоб викликати вікно діалогу Вставити елемент покажчика

  1. У полі Покажчик вибрати з випадного списку Визначається користувачем і натиснути кнопку Створити новий покажчик,
щоб викликати вікно діалогу Створити новий покажчик.

  1. Вказати назву покажчика у полі Назва і натиснути кнопку Гаразд.
  2. Натиснути кнопку Вставити для додавання вибраних слів до нового покажчика.
  3. Натиснути кнопку Закрити.
Кроки 1–6 здійснити для всіх елементів покажчика.

Алгоритм створення алфавітного покажчика
  1. Розташувати вказівник набору тексту у тому місці документа, куди потрібно вставити покажчик.
  2. Використати вказівку меню Вставка / Покажчики і таблиці / Покажчики і таблиці, щоб викликати вікно діалогу Вставити зміст/покажчик.
  1. У полі Вигляд з випадного меню вибрати Алфавітний покажчик.


    1. При необхідності використання файлу відповідності встановити в області Параметри мітку Файл відповідності, натиснути кнопку Файл і вибрати наявний файл відповідності або створити новий.

    Примітка. У файлі відповідності перераховано слова, які необхідно включити в алфавітний покажчик, і номери сторінок, які їх містять. Для виділення всіх місць, де вжито слово, можна використовувати кнопку Знайти все у вікні діалогу Знайти і замінити, а потім відкрити діалогове вікно Вставити елемент покажчика для додавання цього слова і місць до алфавітного покажчика. Для застосування одного й того самого набору алфавітних покажчиків у кількох документах використовують файл відповідності, який дозволяє лише один раз ввести кожне слово, а потім використовувати список необхідну кількість разів.
    1. Задати параметри форматування для покажчика (на цій вкладці й на інших вкладках цього діалогового вікна). Наприклад, для використання у покажчику заголовків з однієї літери потрібно перейти на вкладку Елементи і встановити прапорець Алфавітний роздільник.
    Щоб змінити форматування рівнів у покажчику, потрібно відкрити вкладку Стилі.
    1. Натиснути кнопку Гаразд.
    Оновлення покажчика потрібно робити після зміни розташування відповідних елементів на сторінках. Щоб відновити покажчик, потрібно клацнути на ньому правою кнопкою миші, тобто викликати контекстне меню, і вибрати вказівку Оновити покажчик.

    Комментариев нет:

    Отправить комментарий