Тривимірна графіка

 

3D графіка - це один з розділів комп'ютерної графіки, який оперує прийомами та інструментами для зображення об'ємних об'єктів і управління ними в тривимірному просторі.

   В результаті використання 3D графіки об'єкт може бути представлений у вигляді «плоского» зображення - проекції об'єкта, або як 3D-анімації. Але в зв'язку зі створенням 3D-принтерів і 3D-дисплеїв іноді зовсім не обов'язково проектувати об'єкт на площину.

  3D графіку широко застосовують в кінематографі і комп'ютерних іграх. Але в зв'язку з тим, що комп'ютерні та 3D технології набирають обертів, тривимірну графіку також використовують в науці, промисловості, медицині і архітектури. Застосування тривимірної графіки в промисловості більш ефективно, якщо її використовувати разом з технологією швидкого прототипування - створенням дослідних зразків і моделей.

 Переваги:

  • Тривимірне моделювання дає дуже точну модель, максимально наближену до реальності.
  • Сучасні програми допомагають досягти високої деталізації.
  • Висловити тривимірний об'єкт у двомірної площини не просто, тоді як 3D візуалізації дає можливість ретельно опрацювати і що саме головне, проглянути всі деталі. Це більш природний спосіб візуалізації

    Недоліки:

  • підвищені вимоги до апаратної частини комп’ютера
  • необхідність великої підготовчої роботи
  • меньша, ніж при використанні двовимірної графіки, свобода у формуванні зображення
  • необхідність контроля над взаємним розміщенням об’єктів у складі сцен, особливо при виконанні анімації;


Області застосування тривимірної графіки

Комп'ютерне проектування:

  • швидке вирішення задач проектування інтер'єрів;
  • вбудовування вигаданої сцени у зображення реального світу. Тривимірна графіка звільнює від необхідності створення макета і забезпечує гнучкі можливості синтезу зображення сцени для любої погоди і під любим кутом зору;
  • вбудовування зображення реального об'єкта у тривимірну сцену як складової (віртуальна галерея);

Автоматизоване проектування:

  • синтез зовнішнього вигляду складних деталей, що виготовляються методами штампування токарних та фрезерних операцій, візуальний вигляд автомобілів, літаків, пароплавів.
  • cтворення тривимірних образів деталей та конструкцій, хоча й є складною задачею, але простішою, ніж створення масштабних або повнорозмірних макетів.

Комп'ютерні ігри:

  • найпопулярніша ділянка використання тривимірної графіки. По мірі удосконалення програмних засобів моделювання, зросту продуктивності та збільшення ресурсів пам'яті комп'ютерів віртуальні світи стають більш складними й подібними до реальності.

Комбіновані зйомки:

  • тривимірну графіку застосовують там, де зробити реальні фотографії просто неможливо, або потребує великих витрат (внутрішність працюючого двигуна, науково-фантастичні сюжети, нереальні світи, відеомонтаж, реклама тощо). Практично застосовується у книжковій та журнальній графіці і є популяризацією науки, реклами, художньої творчості.

Комп'ютерна мультиплікація:

  • спрощує роботу розробників у сотні та тисячі разів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий