Планування представлення презентації та створення презентації. Налаштування показу презентацій

 


Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації.

За якими етапами створюють презентацію?

Ви вже створювали комп’ютерні презентації для супроводу виступів під час захисту навчальних проектів чи представлення деяких матеріалів на уроках. Знаєте, що успіх виступу залежить не тільки від умінь висловлювати свою думку та презентувати власні результати, а й від якості підготовлених матеріалів і презентації. Створення якісної презентації складається з таких етапів:

     1.      Визначення мети та умов представлення презентації.

     2.      Складання плану презентації.

     3.      Розробка сценарію.

     4.      Пошук, збирання й підготовка матеріалів.

     5.      Створення презентації.

     6.      Апробація презентації та внесення коректив.

Презентації розраховані переважно на перегляд не лише однією особою, а певною групою. Залежно від цього презентація може демонструватись на моніторі комп’ютера, на великому екрані за допомогою мультимедійного проектора, бути роздрукованою на папері як роздатковий матеріал.

Під час створення презентації слід враховувати:

     -  мету — почніть з визначення суті того, що потрібно донести до аудиторії, та конкретизації фактів і форм їх подання для відповідної аргументації. Застосування таблиць, діаграм, схем, вдало дібраних зображень тощо сприяє кращому сприйняттю даних та є зручною формою для їхнього аналізу;

   -  аудиторію, для якої створюється презентація: вік, навчальні та пізнавальні інтереси, психологічні особливості тощо;

     -  приміщення, де планується демонстрація, та його обладнання. Якщо використовується один екран для демонстрації, то що більшим є приміщення, то більшими мають бути зображення й меншим обсяг дрібного тексту. Якщо під час показу освітлення недостатньо, для тла слайдів використовують світлі кольори. Це створює ілюзію світла й дає можливість аудиторії приділити більше уваги змісту презентації.

Як створити якісну презентацію?

Наведемо загальні рекомендації щодо наповнення слайдів та оформлення презентацій.

     1.      Кожен слайд має відображати одну думку.

     2.      Заголовки мають бути короткими, привертати увагу аудиторії та узагальнювати головну думку.

     3.      У заголовках слід використовувати великі й малі літери.

     4.      Текст пояснень має бути коротким і складатися із простих речень.

     5.      Усього на слайді зазначають не більш ніж 6–8 рядків тексту.

     6.      Дієслова використовують в одній часовій формі.

     7.      Слайди роблять не занадто яскравими.

     8.      Тло має бути нейтральним, домінуючим має бути зміст слайда.

     9.      Кількість блоків, що відображають графічні чи статистичні дані, — у межах 1–4.

     10.  Підписи до ілюстрацій доцільно розміщувати знизу.

     11.  Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі.

     12.  Для використаних цитат, графіків, зображень із зовнішніх джерел потрібно вказувати посилання.

Значною допомогою при створенні презентації є попереднє ознайомлення з критеріями, згідно з якими можна оцінити її якість. Загальні критерії оцінювання, подані в таблиці, можуть бути змінені відповідно до мети створення презентації та особливостей цільової аудиторії.

Загальні критерії оцінювання презентації

Для більшості презентацій, які планують використати для супроводу усного виступу, доцільно застосовувати таку класичну структуру.

     1.      Вступ.

     2.      Окреслення проблеми або актуальних питань, що становлять зміст презентації.

     3.      Розв’язування проблеми (основна найбільша частина презентації).

     4.      Висновок (повторення основних міркувань, заклик до дії, список використаних джерел).

Проектувати презентацію краще без комп’ютера — на папері або використовуючи нотатки. Проектування передбачає створення структури презентації: послідовність і призначення кожного її слайда та схема розміщення різних об’єктів на кожному слайді: заголовок, текст, зображення, діаграма тощо. Після проектування можна перейти до перенесення розробленої структури в редакторі презентацій.

Налаштування показу презентації

Комп’ютерні презентації  мають широкий набір засобів для налаштування показу презентації. Так, користувач може встановити значення параметрів демонстрації у вікні Настроювання презентації. Для того щоб відкрити це вікно, необхідно виконати Показ слайдів => Настроюван­ня => Настроювання показу слайдів. Використавши групу перемикачів Показ слайдів, користувач може встановити один з трьох режимів пока­зу презентації:
-  керований доповідачем (увесь екран) - для випадку, коли доповідач демонструє презентацію аудиторії;
-  керований користувачем (вікно) - для випадку, коли презента­ція створена для самостійного перегляду користувачем на моніторі комп'ютера: з Інтернету, з компакт-диска або іншого носія. Для того щоб користувач (глядач) міг змінювати тривалість перегляду кожного зі слайдів, незважаючи на задану автором, необхідно встановити по­значку прапорця зі смугою прокручування;
-  автоматичний (увесь екран) - для випадку, коли не передбачається втручання глядача в процес демонстрації презентації - презентація на виставковому стенді, на демонстраційному моніторі в торговельній залі, на вокзалі тощо.
 Прапорці групи Параметри показу надають користувачеві можливості:
-   встановити безперервне відтворення презентації до натиснення клаві­ші Esc;
-   відключити мовленнєвий супровід;
-   відключити анімацію об'єктів презентації;
-   встановити колір позначок, які залишатиме інструмент Фломастер у ході демонстрації презентації (цей параметр доступний тільки для ре­жиму показу Керований доповідачем).
Елементи керування групи Слайди надають можливість користуваче­ві встановити, чи всі слайди з презентації будуть демонструватися. Якщо не всі, то потрібно встановити діапазон номерів слайдів для показу або вибрати ім'я раніше створеного варіанта вибіркового показу із списку Вибірковий показ.
Для зміни слайдів у вікні Настроювання презентації можна встанови­ти один із варіантів - вручну, тобто використовуючи мишу або клавіату­ру, чи за часом показу слайдів, установленим раніше користувачем.
Презентацію можна демонструвати на два монітори. Наприклад, якщо до комп'ютера під'єднано мультимедійний проектор, який проек­тує презентацію на великий екран, то на екрані комп'ютера в цей час та­кож можна її переглядати. Для цього слід у списку Відображати слайди на вибрати відображення на два монітори. При цьому в системних налашту­ваннях монітора необхідно заздалегідь установити показ на двох моніто­рах і основним вибрати екран комп'ютера, яким керує доповідач.
У режимі показу презентації на два монітори можна на екрані допо­відача запустити спеціальний програмний інструмент подання допові­дача, який надає додаткові можливості в керуванні показом презентації. Для цього слід установити позначку прапорця Показати подання допо­відача.
Елементи керування групи Продуктивність надають можливість ко­ристувачу оптимізувати показ графічних зображень (прапорець Вико­ристовувати апаратне прискорення оброблення зображення) та встано­вити роздільну здатність (список Роздільна здатність показу слайдів) залежно від значень властивостей монітора або проектора, який плану­ється використати для демонстрації презентації. Це дасть змогу підви­щити якість зображення, що відтворюється монітором або проектором.
Після завершення налаштувань у вікні Настроювання презентації для їх збереження слід вибрати кнопку ОК.
Для створення різних варіантів показу, так званих вибіркових пока­зів, слід:
- Виконати Показ слайдів => Розпочати показ слайдів => Настро­юваний показ.
- Вибрати в списку кнопки команду Довільний показ.
- Вибрати кнопку Створити у вікні Довільний показ.
- Увести ім'я варіанта вибіркового показу в поле Ім'я показу слайдів вікна Визначення вибіркового показу.
- Перемістити, використовуючи кнопку Додати, у поле Слайди ви­біркового показу імена слайдів, які планується включити до цього ва­ріанта показу.
- Установити, використовуючи кнопки, послідовність пока­зу слайдів.
- Вибрати кнопку ОК.
- Повторити команди 3-7 для створення інших варіантів показу.
- Вибрати кнопку Закрити.
Якщо було створено кілька варіантів, їхні імена будуть відображатися в списку за вибором кнопки  На­строюваний показ слайдів. Перед почат­ком демонстрації слід вибрати  потрібний варіант по­казу в зазначеному списку.
У певних випадках виникає необхідність скороти­ти показ презентації, приховати несуттєві, для даної аудиторії слухачів, деталі, які можна переглянути потім індивідуально. Це можна зробити, приховавши певні слайди. Для цього потрібно виділити слайд або групу слайдів і виконати Показ слайдів => Настрою­вання => Приховати слайд. При цьому слайди залишаються в презентації, але вони не будуть відображатися в ході демон­страції. Для відміни приховування слайда слід ще раз вибрати кнопку Приховати слайд.
 
Завдання
Створити інтерактивний проект на тему: “Природні дива України”, який матиме таку структуру:
1.     Кришталева печера
2.     Вулкан Старуня
3.     Водоспади:
  Водоспад Гук
-   Водоспад Лумшори
-   Водоспад Труфанець
-    Русилівські водоспади
Оформити проект з використання навігаційних кнопок для переходів між розділами та слайдами презентації.
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий