Поняття про соціальний інженірінг. Політики безпеки


Соціальна інженерія - це метод управління діями людини без використання технічних засобів. Метод заснований на використанні слабкостей людського фактора і вважається дуже руйнівним. Найчастіше соціальну інженерію розглядають як незаконний метод отримання інформації.

Колишній комп'ютерний злочинець, нині консультант з безпеки, Кевін Митник популяризував термін «соціальна інженерія», вказавши, що для зловмисника набагато простіше хитрістю вивудити інформацію з системи, ніж намагатися зламати її.

Приклади технік і термінів соціальної інженерії:
Претекстінг - це дія, відпрацьований за заздалегідь складеним сценарієм (претексту). В результаті ціль повинна видати певну інформацію або вчинити певну дію. Цей вид атак застосовується зазвичай по телефону. Найчастіше ця техніка включає в себе більше, ніж просто брехня, і вимагає будь-яких попередніх досліджень (наприклад, персоналізації: дата народження, сума останнього рахунку тощо), З тим, щоб забезпечити довіру об’єкту. До цього ж виду належать атаки і по онлайн-мессенджерам, наприклад, по ICQ.

Фішинг - техніка, спрямована на неправомірне отримання конфіденційної інформації. Зазвичай зловмисник посилає цілі електронної пошти, підроблений під офіційний лист - від банку або платіжної системи - вимагає «перевірки» певної інформації або вчинення певних дій. Цей лист зазвичай містить посилання на фальшиву веб-сторінку, яка імітує офіційну, з корпоративним логотипом і наповненням, і містить форму, що вимагає ввести конфіденційну інформацію - від домашньої адреси до пін-коду банківської картки.

Кви про кво. Зловмисник може зателефонувати за випадковим номером до компанії і представитися співробітником техпідтримки, опитували, чи є які-небудь технічні проблеми. У випадку, якщо вони є, в процесі їх «рішення» ціль вводить команди, які дозволяють хакеру запустити шкідливе програмне забезпечення.

Політика безпеки формується на основі аналізу поточного стану і перспективи розвитку інформаційної системи, можливих загроз і визначає:
  • мету, задачі і пріоритети системи безпеки;
  • галузь дії окремих підсистем;
  • гарантований мінімальний рівень захисту;
  • обов’язки персоналу по забезпеченню захисту;
  • санкції за порушення захисту.

Якщо виконання політики безпеки проводиться не в повній мірі або непослідовно, тоді імовірність порушення захисту інформації різко зростає. Під захистом інформації розуміють комплекс заходів, який забезпечує:
  • збереження конфіденційності інформації - запобігання ознайомлення з інформацією невповноважених осіб;
  • збереження інформації - запобігання пошкодження чи знищення інформації внаслідок свідомих дій зловмисника, помилок персоналу, стихійного лиха;
  • прозорість, тобто наявність системи безпеки не повинна створювати перешкод для нормальної роботи системи.
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий