Інтерфейс програми Blender.
Пакет Blender є відкритим кросплатформеним продуктом, поширюваним вільно, і дозволяє робити виробництво моделей і подальший рендерінг. Завантажити програму можна за посиланнями: для старих комп’ютерів, для сучасних комп’ютерів.
Основні поняття тривимірної графіки
Для одержання тривимірного зображення на
площині потрібні наступні кроки:
• Моделювання
— створення тривимірної математичної моделі сцени і об'єктів в ній.
• Рендеринг (візуалізація) — побудова проекції
відповідно до обраної фізичної моделі.
• Виведення отриманого зображення на пристрій виведення
— дисплей або принтер.
Сцена — це віртуальний простір моделювання.
Сцена включає в себе кілька категорій об'єктів:
• Геометрія об'єкта (побудована за допомогою різних технік модель);
• Матеріали (інформація про візуальні властивості моделі, наприклад колір і текстуру поверхонь);
• Джерела світла (напрямок, потужність, спектр освітлення);
• Віртуальні камери (вибір точки та кута побудови проекції);
• Сили та дії (налаштування динамічних перетворень об'єктів);
• Додаткові ефекти (об'єкти, що імітують реальні візуальні явища: світло у тумані, хмари, полум'я і пр.).
Завдання тривимірного моделювання — описати об’єкти і розмістити їх на сцені за допомогою геометричних перетворень відповідно до вимог до майбутнього зображення.
Вікно програми Blender
Для встановлення української мови інтерфейсу слід виконати послідовність дій:
- File —> User Preferences —> вкладка System.
- Встановити прапорець на параметрі International Fonts.
- Обрати мову. Вказати, для яких параметрів буде використовутися обрана мова (Interface (Інтерфейс), Tooltips (Підказки), New Date (Дані)).
Вікно програми Blender складється з 5 областей.
1. Info Editor (інформаційний редактор) — синій колір.
2. 3D View (3D-вигляд сцени) — жовтий колір. У цій області ми бачимо сітку, призначену для орієнтації у просторі.
3. Timeline (часова шкала) — фіолетовий колір.
4. Outliner (редактор проекта) — червоний колір. В цій області об'єкти сцени можна виділяти, змінювати назви, видимість, сортувати по колекціях тощо.
5. Properties editor (редактор властивостей) — зелений колір.
У головному вікні ми бачимо сцену, що складається з куба, лампи і камери (вид зверху). Куб — це стандартний меш-об'єкт. Лампа створена, щоб висвітлити сцену. Камера — це точка зору користувача, і потрібна для того, щоб було звідки дивитися на сцену.
Mesh-об'єкти є одним з типів об'єктів Blender. Mesh-об'єкти також називають сітками, полісітками. Це тривимірні геометричні примітиви, змінюючи які за допомогою базових трансформацій та інших модифікаторів, створюють інші, зазвичай більш складні, фігури.
Комментариев нет:
Отправить комментарий