Інтерфейс програми для роботи з тривимірною графікою

 

Інтерфейс програми Blender.

Пакет Blender є відкритим кросплатформеним продуктом, поширюваним вільно, і дозволяє робити виробництво моделей і подальший рендерінг. Завантажити програму можна за посиланнями: для старих комп’ютерів, для сучасних комп’ютерів.

 

Основні поняття тривимірної графіки

Для одержання тривимірного зображення на площині потрібні наступні кроки:
• Моделювання — створення тривимірної математичної моделі сцени і об'єктів в ній.

• Рендеринг (візуалізація) — побудова проекції відповідно до обраної фізичної моделі.
• Виведення отриманого зображення на пристрій виведення — дисплей або принтер.

 

 Сцена — це віртуальний простір моделювання.  

 

Сцена включає в себе кілька категорій об'єктів:

• Геометрія об'єкта (побудована за допомогою різних технік модель);

• Матеріали (інформація про візуальні властивості моделі, наприклад колір  і текстуру поверхонь);

• Джерела світла (напрямок, потужність, спектр освітлення);

• Віртуальні камери (вибір точки та кута побудови проекції);

• Сили та дії (налаштування динамічних перетворень об'єктів);

• Додаткові ефекти (об'єкти, що імітують реальні візуальні явища: світло у тумані, хмари, полум'я і пр.). 

Завдання тривимірного моделювання — описати об’єкти і розмістити їх на сцені за допомогою геометричних перетворень відповідно до вимог до майбутнього зображення. 

 

Вікно програми Blender

Для встановлення української мови інтерфейсу слід виконати послідовність дій:

  • File —> User Preferences —> вкладка System.
  • Встановити прапорець на параметрі International Fonts.
  • Обрати мову. Вказати, для яких параметрів буде використовутися обрана мова (Interface (Інтерфейс), Tooltips (Підказки), New Date (Дані)).

 

Вікно програми Blender складється з 5 областей.

1.     Info Editor (інформаційний редактор) — синій колір.

2.     3D View (3D-вигляд сцени) — жовтий колір. У цій області ми бачимо сітку, призначену для орієнтації у просторі.

3.     Timeline (часова шкала) — фіолетовий колір.

4.     Outliner (редактор проекта) — червоний колір. В цій області об'єкти сцени можна виділяти, змінювати назви, видимість, сортувати по колекціях тощо.

5.     Properties editor (редактор властивостей) — зелений колір.

У головному вікні ми бачимо сцену, що складається з куба, лампи і камери (вид зверху). Куб — це стандартний меш-об'єкт. Лампа створена, щоб висвітлити сцену.  Камера це  точка зору користувача, і потрібна для того, щоб було звідки дивитися на сцену.

Mesh-об'єкти є одним з типів об'єктів Blender. Mesh-об'єкти також називають сітками, полісітками. Це тривимірні геометричні примітиви, змінюючи які за допомогою базових трансформацій та інших модифікаторів, створюють інші, зазвичай більш складні, фігури.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий