Додавання тривимірних примітивів

 

Додавання тривимірних примітивів

Меш-об'єкти Blender — це тривимірні геометричні примітиви, на основі яких створюють більш складні зображення.

Для додавання mesh-об'єкта (наприклад, конуса) слід виконати дії: Додати → Сітка → Cone.

Меню Додати → Сітка редактора 3D Viewport містить 10 mesh-об'єктів. У процесі створення нового об'єкта Blender розмістить його саме в тому місці сцени, де розташований 3D-курсор.

Після додавання об'єкта у вікні властивостей з'являються його налаштування, які можна змінити.

Можна додати новий mesh, перебуваючи в режимі редагування іншого. Тоді при переключенні в об'єктний режим ці меші утворять один, більш складний.

Після додавання меш-об'єкт складається з плоских граней (фасетний вигляд). Щоб зробити його гладеньким, відкрий на об'єкті контекстне меню і вибери Згладжене тонування. Повернути фасетний вигляд можна командою Відтінити Плоско.

Додавання кулі (елемент UV-сфера)

UV Sphere і Ico Sphere в режимі редагування

Різниця між UV і Ico-сферами полягає у формі граней. У UV—сфері це чотирикутники, що зменшуються від екватора до полюсів, у Ісо—сфері це однакові трикутники.

При перемиканні в режим редагування можна переміщувати окремі вершини сітки.

Зверни увагу!

При цьому важливо за потреби вмикати режим пропорційного редагування, при якому при зміні одного елемента змінюються ті, що поряд розташовані.

При додаванні об'єктів слідкуй за положенням тривимірного курсора. Наприклад, на наступному зображенні Тор вставлено всередину куба.



Налаштування матеріалів об'єкта

Матеріал — це сукупність візуальних властивостей об’єкта: кольору,  відображувальної здатності, прозорості, світлозаломлення тощо.

Матеріал може імітувати червоний пластик, жовтий пісок, прозоре скло, блискучий метал  і так далі.

Для застосування матеріалу до об’єкта слід виконати дії:

  • відкрити вкладку Матеріал вікна властивостей;
  • натиснути  на кнопку Новий;
  • клікнути на смужці Основний колір;
  • вибрати колір на кольоровому диску.

Далі можна налаштувати параметри поверхні: Металічний, Блік, Шорсткість, змінюючи їх числові значення. Параметр Alpha (A) дозволяє зробити об'єкт прозорим.

Створений матеріал автоматично прив'язується до виділеного об'єкту. У Blender один матеріал може бути застосований до кількох об'єктів. З іншого боку, до одного об'єкту можуть бути застосовані кілька матеріалів. Наприклад, з кожною гранню куба можна пов'язати свій матеріал. 

Для додавання слоту для матеріалів слід натиснути кнопку «+» (один слот може містити кілька матеріалів).

Можна вибрати вже існуючий матеріал зі списку, який розгортається при кліці по іконці кульки перед кнопкою Новий.

Щоб ефект промальовувався, треба увімкнути опцію Відтінювання вікна огляду на панелі інструментів передогляду.




Blender. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, маштабування, обертання об’єктів.

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий