Принципи тривимірної навігації в Blender
Керувати виглядом об'єкта можна за допомогою клавіш цифрової клавіатури:
Навігація в 3D-вікні здійснюється мишкою і кнопками NumPad (Додаткової цифрової клавіатурі).
Мишка виконує велику кількість функцій. Лівою
Кнопкою Миші (ЛКМ) можна переміщати 3D-курсор, розтягувати вікна і виділяти
об'єкти. Розташування 3D-курсора визначає місце створення нових об'єктів. Права
кнопка використовується для вибору об'єктів або вершин (в режимі редагування).
Коліщатко миші служить двом цілям. Прокрутка збільшує або зменшує масштаб
відображення (як і клавіші "+" і "–"
на цифровій клавіатурі). Натиснувши на коліщатко, можна обертати вид
відображення. А утримування коліщатка в поєднанні з Shift дозволить
панорамувати (Рухати) вид зображення.
Зверни увагу!
Перед тим, як рухатися далі, потренуйся в користуванні цими інструментами.
Відкриття, збереження і прикріплення файлів
· Для створення нового файлу слід виконати команду Файл / Новий / General.
· Для відкриття .blend-файлу слід виконати команду Файл / Open.
· Команда Файл /Append виконує додавання об'єкта (лампи, камери, матеріалу і т.д.) з іншого файлу Blender в поточну сцену.
· Команда Файл /Link додає об'єкт зі збереженням зв'язку з джерелом (об'єкт-джерело і доданий об'єкт змінюються паралельно).
· До версії 3.9 при закритті вікна Blender не запитував підтвердження або діалогу збереження сцени.
· Для збереження .blend-файлу слід виконати команду Файл / Save.
· Якщо ти випадково закриєш вікно без збереження, можна відновити останній сеанс командою Файл / Відновлення / Last Session.
· Якщо планується відкривати файл .blend на іншому комп’ютері, слід виконати команду File / External Data / Pack into .Blend file (Пакування Даних). При виконанні цієї команди файли текстур і аудіо будуть додані до файлу .blend, і його можна без втрат відкрити на іншому комп’ютері. Для зменшення розміру файлу можна виконати зворотну операцію командою File / External Data / Unpack Data.
Засоби навігації:
- Мишка;
- Клавіатура;
- Віджет Навігації (кольорові кружечки в правому верхньому куті);
- Інструменти Рука, Масштаб.
Мишка та клавіатура:
- Обертання 3D-простору - утримуючі коліщатко миші перемістити мишу;
- Переміщення 3D-простору - утримуючі Shift та коліщатко миші перемістити мишу;
- Збільшити/зменшити масштаб - коліщатко миші;
- Home - автоматично підібрати масштаб, щоб було видно всі об'єкти сцени;
- Delete - видалити обраний об’єкт.
Використання цифрової клавіатури
- 0 - вигляд об’єкта з камери.
- 1 - вигляд об’єкта спереду.
- Ctrl+1 - вигляд об’єкта позаду.
- 3 - вигляд об’єкта справа.
- Ctrl+3 - вигляд об’єкта зліва.
- 5 - перемикання між 2 режимами:
- “Користувацька перспектива” (об’єкти виглядають об’ємними, більш природніми);
- “Користувацький ортогональний режим” (об’єкти виглядають дещо плоскими).
- 7 - вигляд об’єкта згори.
- Ctrl+7 - вигляд об’єкта знизу.
- 2, 4, 6, 8 - (Клавіші зі стрілочками ) вигляд об’єкта із різних боків.
- 9 - обертання сцени на 1800.
- / - приховати/відобразити всі об’єкти, крім виділеного.
- +/- - збільшити/зменшити масштаб.
Збільшення масштабу для окремого об’єкту:
1. обрати об’єкт;
2. . (крапка) на цифровій клавіатурі.
Емуляція Цифрової клавіатури та коліщатка миші (у випадку роботи за ноутбуком):
1. Edit - Preferences (Редагувати - Preferences);
2. Input (Ввід);
3. Emulate Numpad (Емулювати дод. клавіші);
4. Emulate 3 Button Mouse (Емулювати 3-кнопкову мишу).
Тепер цифри в верхньому ряду клавіатури виконуватимуть функції клавіш цифрової клавіатури.
Замість коліщатка потрібно натискати ліву кнопку миші, утримуючи натиснутою клавішу Alt.
Комментариев нет:
Отправить комментарий