Структура документа



Для полегшення роботи із великими текстовими документами, що вміщують багато розділів, підрозділів, параграфів та інших структурних елементів, доцільно задати їхню структуру. Для прискорення структуризації всього документа, використовуючи стилі оформлення тексту, заголовків та ін., доцільно використати автоматизоване створення змісту документа та його покажчиків. Спробуємо протягом уроку навчитися правильно структурувати документ у текстовому редакторі LibreOffice Writer, автоматизовано створювати зміст документа й покажчики.

Структура документа
Багатосторінкові документи (реферати, брошури, книги, журнали, курсові, дипломні та дисертаційні роботи, наукові звіти тощо) мають частини (розділи, пункти, параграфи), що утворюють структуру документа.

Структура документаце ієрархічна схема розміщення складових документа. Форматування такого документа передбачає використання заголовків різного стилю, які автоматизують створення ієрархічної структури документа.

Для створення заголовку (як структури електронного документа) у середовищі LibreOffice Writer необхідно виконати такі дії:
  • виділити назву (розділу, параграфу, пункту);
  • виконати вказівку Формат / Стилі або натиснути клавішу F11;
  • обрати потрібний тип заголовка.

Текстовий редактор LibreOffice Writer містить п'ять типів стилю: абзацу, символу, сторінки, кадрів, списку. Кожний тип стилю відповідає за елементи оформлення, властиві лише йому. Стилі заголовків можна змінювати, вибравши на панелі інструментів Форматування з випадного списку потрібний стиль форматування.

Режим структури в текстовому редакторі LibreOffice Writer
У складному документі є не просто слова і абзаци, оформлені певним чином, але, як мінімум, розділи з їх заголовками. При створенні складного документу для спрощення подальшої роботи з ним – від створення змісту до підготовки до будь-якої публікації — необхідно вказувати хоча б базову структуру (заголовки розділів). Це дозволить дуже легко змінювати оформлення окремих елементів структури, зокрема, заголовків, легше орієнтуватися у великому документі, здійснюючи навігацію по його структурі.

Для задання структури документу у текстовому редакторі передбачено використання так званого інструменту Навігатор. Використовуючи цей інструмент, можна швидко здійснювати перехід з однієї частини документу до іншої. Також його можна використовувати для виконання вставки елементів з поточного документу або інших відкритих документів.

За допомогою Навігатора можна виконувати такі дії:
  • переміщувати заголовки та відповідну текстову інформацію, розташовану в заголовках, вгору або вниз;
  • підвищити або понизити рівень заголовку. У цьому випадку заголовки у документі потрібно відформатувати одним із стандартних стилів абзацу для заголовків.
При роботі з Навігатором термін Заголовки відносять до будь-якого абзацу, якому назначений один із вкладених стилів: Заголовок 1 — Заголовок 10. Стиль Заголовок 1 призначено для найвищого рівня ієрархії, він не має відступу. Заголовок 2 призначено для рівня нижче у цій ієрархії, що при відображенні в Навігаторі показано невеликим відступом і так далі.

Для переходу до перегляду структури документу потрібно використати вказівку меню Перегляд / Навігатор або натиснути клавішу F5.

У вікні Навігаторі, що з'явиться, буде відображено структуру документа. Для перегляду елементів в обраній категорії необхідно натиснути на знак плюс (+) поруч з назвою категорії.
Для відображення кількості елементів у категорії необхідно розмістити вказівник миші над назвою категорії. Для переходу до заданого елементу в документі необхідно здійснити подвійне клацання на цьому елементі. Для переходу до наступного або попереднього елемента у документі, потрібно використати вказівку меню Перегляд / Навігатор або натиснути клавішу F5 для відкриття вікна Навігатор і натиснути на панелі інструментів цього вікна кнопку зі стрілками вгору або кнопку зі стрілками вниз.

Комментариев нет:

Отправить комментарий