Варто зазначити, що метод навчального
проекту – одна з особистісно-орієнтованих технологій, спосіб
організації самостійної роботи учнів, націлений на вирішення задачі навчального
проекту. Цей метод інтегрує проблемний підхід, групову роботу, пошукову, презентаційну
і чимало інших методів та видів діяльності.
В основі кожного проекту лежить проблема,
ціль виконання проекту - пошук шляхів вирішення цієї проблеми.
Алгоритм підготовки можна уявити у вигляді схеми:
Проблема
проекту
|
Чому?
|
Актуальність
проблеми. Мотивація.
|
Ціль
проекту
|
Навіщо?
(ми робимо проект)
|
Постановка
мети.
|
Завдання
проекту
|
Що?
(для цього ми робимо)
|
Постановка
завдань.
|
Методи
і способи
|
Як? (ми
це можемо робити)
|
Вибір
методів та способів, планування
|
Результат
|
Що
вийде? (яке вирішення проблеми)
|
Результат,
який очікуємо.
|
У самому загальному вигляді, виконання проекту має такі етапи:
1. Занурення у тему.
2. Організація діяльності.
3. Виконання проекту.
4. Презентація результатів.
На 1-му етапі – вчитель пробуджує
інтерес до теми, засвоює потрібний лексичний та граматичний матеріал,
підкреслює проблему, яку учні мають вирішити працюючи над проектом.
На 2-му етапі – вчитель
розбиває учнів на групи та окреслює цілі та завдання. Наприклад: - зібрати матеріал по темі
-
підібрати
ілюстрації
-
написати лист-
відповідь по певному питанню
-
виготовити
макет і т.д.
Робота може бути творча, дослідницька чи реферативна, враховуючи
диференційований та індивідуальний підходи, інтереси та здібності учнів.
3-етап –виконання роботи. Учні,
використовуючи додаткові джерела, Інтернет і т.і., систематизують матеріал.
На 4- му етапі важливо вдало презентувати свій
проект. Учні вчаться бути самокритичними, оцінювати інших, лаконічно
висловлювати думки.
Наприклад під час вивчення
теми “New Zealand” алгоритм виконання проекту такий:
Предмет- англійська мова
Тема- Нова Зеландія
Клас – 6
Тип проекту- творчий
Проблема - ми мало знаємо про Нову Зеландію. Чому ми
вивчаємо цю країну? Які дивовижні речі,
тварини, види спорту є лише тут?
Чому? - великий обсяг матеріалу
традиційні методики нецікаві
Що робити? – подати матеріал у
цікавій та доступній формі, спонукати до самоосвіти
Як? - використовуючи сучасні комп’ютерні технології та
груповий метод роботи
Що вийде? - постер по темі Нова Зеландія
(результат) пізнавальний: поглибимо знання про
англомовні країни, природу та спорт Нової Зеландії;
виховний:
толерантність, повага до традицій інших народів;
розвиваючий:
уява, навички групової та творчої роботи, комунікативна та інформаційна
компетентність учнів.
Варто зазначити, що
кожний новий проект учні виконують спираючись на вже набутий досвід. Види
завдань ускладнюються і, якщо у молодшій школі проект – це малюнок із
підписаними вивченими словами, то у старшій школі – це мультимедійна
презентація по темі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий