Алгоритм виконання навчального проекту


           Варто зазначити, що метод навчального проекту – одна з особистісно-орієнтованих технологій, спосіб організації самостійної роботи учнів, націлений на вирішення задачі навчального проекту. Цей метод інтегрує проблемний підхід, групову роботу, пошукову, презентаційну і чимало інших методів та видів діяльності.
В основі кожного проекту лежить проблема, ціль виконання проекту - пошук шляхів вирішення цієї проблеми.
Алгоритм підготовки можна уявити у вигляді схеми:
Проблема проекту
Чому?
Актуальність проблеми. Мотивація.
Ціль проекту
Навіщо? (ми робимо проект)
Постановка мети.
Завдання проекту
Що? (для цього ми робимо)
Постановка завдань.
Методи і способи
Як? (ми це можемо робити)
Вибір методів та способів, планування
Результат
Що вийде? (яке вирішення проблеми)
Результат, який очікуємо.

У самому загальному вигляді, виконання проекту має такі етапи:
1. Занурення у тему.
2. Організація діяльності.
3. Виконання проекту.
4. Презентація результатів.
            На 1-му етапі – вчитель пробуджує інтерес до теми, засвоює потрібний лексичний та граматичний матеріал, підкреслює проблему, яку учні мають вирішити працюючи над проектом.
            На 2-му етапі – вчитель розбиває учнів на групи та окреслює цілі та завдання. Наприклад: -   зібрати матеріал по темі
-          підібрати ілюстрації
-          написати лист- відповідь по певному питанню
-          виготовити макет і т.д.
Робота може бути творча, дослідницька чи реферативна, враховуючи диференційований та індивідуальний підходи, інтереси та здібності учнів.
3-етап –виконання роботи. Учні, використовуючи додаткові джерела, Інтернет і т.і., систематизують матеріал.
 На 4- му етапі важливо вдало презентувати свій проект. Учні вчаться бути самокритичними, оцінювати інших, лаконічно висловлювати думки.

            Наприклад під час вивчення теми “New Zealand” алгоритм виконання проекту такий:
Предмет- англійська мова
Тема-  Нова Зеландія
Клас – 6
Тип проекту- творчий

Проблема   - ми мало знаємо про Нову Зеландію. Чому ми вивчаємо цю країну?  Які дивовижні речі, тварини, види спорту є лише тут?
Чому?          - великий обсяг матеріалу
                          традиційні методики нецікаві
Що робити? – подати матеріал у цікавій та доступній формі, спонукати до самоосвіти
Як?                - використовуючи  сучасні комп’ютерні технології та груповий      метод роботи
Що вийде?   - постер по темі Нова Зеландія
(результат)     пізнавальний: поглибимо знання про англомовні країни, природу та спорт Нової Зеландії;
                        виховний: толерантність, повага до традицій інших народів;
                        розвиваючий: уява, навички групової та творчої роботи, комунікативна та інформаційна компетентність учнів.
            Варто зазначити, що кожний новий проект учні виконують спираючись на вже набутий досвід. Види завдань ускладнюються і, якщо у молодшій школі проект – це малюнок із підписаними вивченими словами, то у старшій школі – це мультимедійна презентація по темі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий