Етикет інтерактивного спілкування. Обмін миттєвими повідомленнями

1.Етикет інтерактивного спілкування.
Для того щоб спілкування в Інтернеті було для всіх приємним і корис­ним, необхідно дотримуватися правил етикету (франц. etiquette – ярлик, етикетка, порядок проведення церемонії). Що неприпустимо в традицій­ному спілкуванні – неприпустимо й у мережі. Ці правила розповсюджу­ються на спілкування в службах миттєвого обміну повідомленнями, на форумах та в чатах.
Вітайтеся зі своїм співрозмовником на початку спілкування. Якщо спілкуєтеся з незнайомою людиною – назвіть себе. Дякуйте за допо­могу. Перепрошуйте за незручності.
Намагайтеся не припускатися граматичних помилок у ваших тексто­вих повідомленнях – це ознака поваги до себе і співрозмовників. Намагайтеся чітко та лаконічно висловлювати ваші думки, щоб спів­розмовнику не доводилося перечитувати ваше повідомлення кілька разів і перепитувати вас.
Якщо ви не отримали відповіді на важливе для вас повідомлення, не соромтеся звернутися до співрозмовника повторно. Можливо, ваше повідомлення випадково загубилося. Але враховуйте, що, можливо, людині потрібен час, щоб обміркувати ваше повідомлення та підготу­вати відповідь на нього.
Якщо вас зацікавив певний матеріал в Інтернеті та ви бажаєте обгово­рити його, надсилайте гіперпосилання з коротким описом змісту ма­теріалу.
Відповідайте на отримані повідомлення, не ігноруйте співрозмовни­ків. Відповідь не обов’язково повинна бути великою, достатньо одного слова, щоб людина зрозуміла, що її почули.

2. Обмін миттєвими повідомленнями.
Програми обміну миттєвими повідомленнями (MSN Messenger, ICQ, Skype тощо) дозволяють спілкуватися в режимі реального часу. Ви маєте вибрати особу, з якою бажаєте спілкуватися. Програма показує, хто з ваших друзів також знаходиться в онлайні, і ви можете запросити одного або декілька друзів для приватного спілкування. Ви також можете обмінюватися файлами (фотографіями, аудіо- та відеокліпами), разом грати в ігри, робити голосові або відеоголосові дзвінки.
Технологія обміну миттєвими повідомленнями несе ті самі ризики, що й електронна пошта та чат. Користувач може відкрити вкладений файл або посилання, що містить віруси, шпигунську програму або матеріал, який є не підходить для дітей. Якщо ви знаєте особу у «реальному житті», тоді спілкування з нею є більш безпечним. Спілкування за допомогою обміну миттєвими повідомленнями завжди приватне, і ви можете контролювати, з ким розмовляєте та скільки часу хочете присвятити розмові.
Найбезпечнішим є спілкування з людьми, яких ви вже знаєте в реальному житті. Потенційно відправити повідомлення вашій дитині може будь-хто. Програми обміну миттєвими повідомленнями мають список контактів, у який можна додавати імена людей, з якими ви хочете спілкуватися. Щоб запобігти отримання дитиною повідомлень від незнайомих людей, скоригуйте настройки програми для блокування контактів будь з ким, хто не міститься в цьому списку.
Онлайнові діалоги можна зберігати. Коли інші особи у чаті побачать, що ви зберігаєте онлайнові діалоги своєї дитини, то це покращить її безпеку. Якщо люди спілкуються в онлайні і знають, що розмови зберігаються, це зазвичай робить їх обережними стосовно тем, які обговорюється в онлайні. Ви можете зберігати окремі розмови або настроїти програму так, щоб вона зберігала всі розмови автоматично.
Обмін миттєвими повідомленнями призначено не лише для дітей і молоді: багато компаній використовують його для спілкування всередині компанії. Наприклад, якщо дитина заходить в онлайн після уроків, коли ви працюєте, можете обмінюватися з нею миттєвими повідомленнями, заощаджуючи тим самим кошти на телефонних розмовах. Крім того, ви можете контролювати використання дитиною Інтернету, оскільки програма обміну миттєвими повідомленнями покаже вам, коли дитина до неї увійшла. 
Вправа 1
У цій вправі ми розглянемо основи роботи з найпопулярнішою програмою обміну миттєвими повідомленнями — ICQ. Ви зможете зареєструватися у службі ICQ і одержати унікальний ідентифікаційний номер, відшукати в мережі своїх друзів, додати їх до списку контактів й обмінятися з ними миттєвими повідомленнями, а також змінити деякі настройки програми.
1.                Зареєструємося у службі обміну миттєвими повідомленнями ICQ і одержимо унікальний ідентифікаційний номер.
а)                Запустіть програму ICQ — відкриється вікно ідентифікації користувача.
б)                Для одержання номера ICQ натисніть кнопку Зареєструватися.
в)                У вікні Реєстрації нового користувача заповніть за зразком: необхідні поля та введіть раніше створену пошту Ukr.net


г)                 Натисніть кнопку Надіслати для створення нового облікового запису.
д)                Перевірте Вашу пошту та посиланням в листі підтвердіть створення облікового запису.
е)                 Дочекайтеся завантаження сторінки на якій ви побачите вітання від спільноти ICQ.


ж)              Перейдіть до вікна входу до ICQ та введіть адресу Вашої електронної пошти та пароль.
2.                Ознайомтеся з інтерфейсом програми.


3.                Створіть список контактів, додавши до нього когось зі своїх друзів-однокласників.
4.                Обміняйтесь повідомленнями зі створеним контактом.
5.                Змініть Вашу фотографію завантаживши потрібне зображення.
Вправа 2
У цій вправі ми розглянемо основи роботи з сервісом обміну миттєвими повідомленнями Skype. Ви зареєструєтеся у службі Skype, розглянете процес пошуку та додавання своїх друзів, спробуєте можливості обміну повідомленнями та виконання відеовикликів. Також розглянете основні параметри програми.
1.                              Запустіть на виконання програму Skype.
 2.                                  В початковому екрані запуску програми натисніть кнопку Зареєструватись для того щоб перейти до створення нового облікового запису.
3.                                  Заповніть реєстраційну форму.
4.                                  Натисніть кнопку Я погоджуюся – продовжити. Якщо побачили вітання від Skype реєстрація завершена. В іншому випадку потрібно виправити помилки та спробувати знову.


5.                              Перейдіть знову до вікна входу до Skype та введіть Ваш логін та пароль.

6.                                  Натисніть кнопку Увійти після чого перейдете до головного вікна програми Skype
7.                              Додайте до вашого списку контактів у програмі Skype обліковий запис викладача інформатики, виконавши пошук запису по імені (ім’я за яким шукати повинен сказати викладач).
8.                              Перейменуйте ім'я облікового запису викладача інформатики, вказавши ім'я Мій викладач інформатики.
9.                              Надішліть викладачеві інформатики текстове повідомлення з описом вашого хобі. До тексту повідомлення додайте відповідний смайлик.
10.                     Створіть текстовий файл, уведіть ваше прізвище, Skype ім'я та поточну дату. Надішліть файл вашому викладачу інформатики, використовуючи програму Skype.
11.                         Отримайте файл, надісланий Вам викладачем інформатики, збережіть його у вашій папці.
12.                         Ознайомтеся з вмістом файлу. Надішліть викладачеві повідомлення про отримання файлу.
13.                         Змініть налаштування вашого облікового запису:
а)                змініть аватар, вибравши один із графічних файлів, що містяться у пам'яті вашого комп'ютера.
б)                                 вкажіть Ваш настрій.
в)                                  заповніть Ваші номера телефонів.
14.                         Змініть статус на Не турбувати.
15Завершіть роботу програми Skype. 

3.Спілкування в форумах та в чатах.
Чат (англ. chat - розмова) - засіб спілкування користувачів по мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування. Звичайно під словом "чат" мається на увазі обмін текстовими повідомленнями. Рідше використовують терміни голосовий чатвідео - чат (частіше – відео-конференція) і т.д.  (Ці технології тільки розвиваються (за станом на 2005 рік) і відповідна термінологія ще не виробилася.)
Існує кілька різновидів програмної реалізації чатів:
- HTTP- або веб - чати. Такий чат виглядає як звичайна веб- сторінка, де можна прочитати останні кілька десятків фраз, написаних учасниками чата й модераторами. Сторінка чата автоматично обновляється.  
- ІRC, спеціалізований протокол для чатів;
- програми-чати для спілкування в локальних мережах (наприклад, Vypress Chat, Іntranet Chat) . Часто є можливість передачі файлів;
- чати  реалізовані поверх сторонніх протоколів (наприклад чат, що використовує ІCQ). 
По застосуванню чати діляться на:
- all2all групова комунікація (наприклад, ІRC, Yahoo! Chat); 
- p2p персональні комунікації (наприклад, ІCQ, Jabber, Skype, Yahoo! Messenger, AOL Іnstant Messenger) - особисте спілкування; 
- b2b ділові - робота в групах; 
- b2c споживчі - підтримка клієнтів компанії на корпоративному сайті.
Веб- Форум - клас веб- додатків для організації спілкування відвідувачів веб- сайта. Термін відповідає змісту вихідного поняття "форум".
Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тим у розділах і наступному обговоренні усередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу.
Розповсюджений розподіл веб- форуму: Розділи ? теми ? повідомлення.
Звичайно повідомлення несуть інформацію "автор - тема - зміст - дата/час". Повідомлення й всі відповіді на нього утворить гілку (тему, тред, трэд (англ. thread), топік, топ (англ. topіc).
Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонено правилами поведінки форуму. За дотриманням правил стежать модератори й адміністратори - учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати й видаляти чужі повідомлення в певному розділі або темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників.
На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах читання й створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інші необхідна попередня реєстрація (найпоширеніший  варіант) - ті й інші форуми називають відкритими. Застосовується й змішаний варіант - коли окремі теми можуть бути доступні на запис всім відвідувачам, а інші - тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а інша частина доступна тільки вузькому колу учасників.
При реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі - сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, настроїти свій аватор або підпис, що додається автоматично до його повідомлень - залежно від переваг. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні картинки, у тому числі т.зв. юзербарів.
Більшість форумів має систему особистих повідомлень, що дозволяє зареєстрованим користувачам спілкуватися індивідуально, аналогічно електронній пошті.
Багато форумів при створенні нової теми мають можливість приєднання до неї голосувань або опитувань. При цьому інші учасники форуму можуть проголосувати або відповісти на заданий у заголовку теми питання, не створюючи нового повідомлення в темі форуму.
Кожний конкретний форум має свою тематику - досить широку, щоб у її межах можна було вести багатопланове обговорення. Часто також кілька форумів зводять воєдино в одному місці, що також називають форумом (у широкому змісті).
По методу формування набору тим форуми бувають із динамічним списком тим і з постійним списком тим. У форумах з динамічним списком тим прості учасники можуть створювати нову тему в рамках тематики форуму.
Звичайно форум має можливість пошуку по своїй базі повідомлень.
Форум відрізняється від чата поділом обговорюваних тим і можливістю спілкування не в реальному часі. Це розташовує до більше серйозних обговорень, оскільки надає відповідальну   більше часу на обмірковування відповіді. Форуми часто використовуються для різного роду консультацій, у роботі служб технічної підтримки.
У цей час веб- форуми майже повністю витиснули нові сни  групи на базі NNTP і є одним з найбільш популярних способів обговорення питань у Всесвітній павутині. На даний момент форуми співіснують нарівні із блогами. Ці дві форми спілкування в Інтернеті практично не уступають один одному по популярності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий