Вступне слово
Більшість інструкцій (логічні рядки) у твоїй програмі будуть містити вирази. Простим прикладом виразу є вираз 2 + 3. Вираз можна
розділити на оператори(дії) і операнди(сталі чи змінні, над якими виконуються дії).
Оператори функціонально призначені робити щось(виконувати дії над чимось)
та представлені символами такими як + або спеціальними ключовими словами.
Операторам потрібні якісь дані для того, щоб мати можливість над чимось
працювати. Такі дані називаються операндами. У цьому випадку числа 2 і 3 є
операндами.
Скорочення для математичних операторів
Це загальноприйнята практика проводити якісь математичні операції над
змінною, а потім привласнювати результати цієї операції тій же самій змінній.
Ти можеш написати як:
a = 2; a = a * 3;
так і:
a = 2; a *= 3
Пріоритети одних операторів над іншими (порядок обчислення)
Допустимо тобі треба обчислити вираз 2 + 3 * 4. Яку операцію виконаєш
першою? Додавання чи віднімання? З курсу математики в школі тобі напевно відомо
що операція множення має вищий пріоритет, тому виконується першою.
Нижче наведено таблицю в якій оператори представлені в порядку зростання
від найменш пріоритетних до тих що мають найвищий пріоритет. Запам’ятай, що у
програмі варто використовувати дужки для групування операторів і операндів для
того, щоб явно вказати порядок обчислення крім того це робить текст програми
більш читабельним.
Оператори які мають однаковий рівень пріоритету містяться в одному і тому
самому рядку таблиці, наприклад оператор + та - мають однаковий пріорітет.
Зміна порядку обчислення
Для того, щоб зробити вирази більш зрозумілішими можна використовувати
дужки. Наприклад,
2 + (3 * 4) однозначно легше
проаналізувати ніж 2 + 3 * 4. Останній вираз потребує знання того, яку арифметичну
дію слід виконувати першою. Як і з багатьма іншими речами дужки повинні
використовуватися з розумом, тобто їх не варто ліпити де попало. Вони не мають
бути зайвими.
Додатковою перевагою використання дужок є те, що вони допомагають нам
змінювати порядок обчислення. Наприклад, якщо ти хочеш щоб операція додавання
виконувалася першою, то напишеш так:
(2 + 3) * 4.
Асоціативність
Оператори зазвичай асоційовані в порядку обчислення зліва направо.
Наприклад, 2 + 3 + 4 вираховується як (2 + 3) + 4.
Але деякі оператори, як оператор привласнення, мають порядок зправа наліво.
Таким чином a = b = c обробляється як a = (b = c).
Вирази
Приклад:
#!/usr/bin/python
# Filename: expression.py
length = 5
breadth = 2
area = length * breadth
print('Area is', area)
print('Perimeter
is', 2 * (length + breadth))
Виведе:
$ python expression.py
$ python expression.py
Area is 10
Perimeter is 14
Як це працює:
Висота (length) і ширина (breadth) прямокутника містяться в змінних з
назвами breadth і length. Ми їх використовуємо для того, щоб обчислити площу і
периметр прямокутника. Ми зберегли результат виконаня виразу length * breadth у
змінній з ім’ям area. І потім вивели на екран вміст цієї змінної користуючись
функцією print. В іншому випадку ми зразу ж вивели результат виразу 2 * (length
+ breadth), передавши даний вираз як параметр функції print.
Також зауваж те як Python гарно і самостійно форматує вивід. При тому що ми
не вказали символу пробілу в виводі на екран між 'Area is' та змінною area,
Python вставив пробіл в потрібне місце замість нас. І ми отримали
"чистий" і гарний вивід. Також текст програми став
більш читабельним (оскільки нам не треба турбуватися про відступи в рядках
які ми виводили на екран). Це приклад того як Python робить життя програміста
простішим.
Підсумок
Ми побачили як використовувати оператори, операнди і вирази які є
основними блоками для побудування будь-якої програми.
Комментариев нет:
Отправить комментарий